همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری برخی منابع آگاه از اعمال فشار‌های تازه‌ای برای کسب کرسی‌های هیأت مدیره در شرکت‌های بورس خبر می‌دهند.

 تازه‌ترین خبر‌ها حکایت از آن دارد که برخی جریان‌های سیاسی همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری رایزنی زیادی را برای کسب پایگاه‌های اقتصادی آغاز کرده‌اند که بخشی از این تلاش‌ها در شرکت‌های بورس متمرکز شده است. بر همین اساس این جریان در تلاش است کرسی‌های هیأت مدیره شرکت‌های بورس ازجمله بیمه‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های صنعتی را به‌دست بیاورد. پیش از این تلاش‌هایی برای ایجاد تغییر در برخی شرکت‌های صنعتی بورس تهران اتفاق افتاده بود اما دیروز در تازه‌ترین رویداد برخی سایت‌های خبری ازجمله بولتن نیوز و البرز نیوز از شروع تلاش‌هایی برای تغییر مدیرعامل شرکت بیمه دی خبر دادند.

بولتن‌نیوز در این‌باره نوشت: فرامرز فتح نژاد که دارای سوابق روشن و موفقی در صنعت بیمه کشور است و توانسته بیمه دی را به یکی از بیمه‌های مطرح کشور تبدیل کند اینک با فشار شدید یک جریان سیاسی در آستانه برکناری از سمت خود قرار گرفته است. تازه‌ترین خبر‌ها حکایت از آن دارد که این جریان در تلاش است برخی چهره‌های سرشناس که از مهره‌های کلیدی این جریان هستند را به تصدی پست‌های مهم در عرصه اقتصادی کشور بگمارد. پیش از این نیز نعمت‌الله پوستین‌دوز پس از آنکه ازشرکت بورسی سایپا خداحافظی کرد به شرکت ملی صنایع مس رفت که این موضوع اعتراض نمایندگان را بر انگیخت. سایت نیمروز چندی پیش در این رابطه نوشت: برخی جریان‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که برای کاهش فشارهای نمایندگان مجلس، سناریوی کناررفتن پوستین‌دوز از شرکت ملی مس را طراحی کنند و بعد از اینکه آب‌ها از آسیاب افتاد، او دوباره به سر کار خود بازگردد و اگر هم اوضاع همچنان نامناسب بود او به منصب مهم‌تری ارتقا پیدا کند؛‌ ریاست سازمان ایمیدرو!

کد خبر 197718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز