دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته 18واحد افزایش یافت و به 37هزارو77واحد رسید.

این شاخص در میانه مبادلات روز گذشته در حال کاهش بود اما در نهایت تا پایان مبادلات به‌دلیل رشد ارزش سهام شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، ملی صنایع مس و سرمایه‌گذاری غدیر اندکی رشد کرد. این سه شرکت در مجموع 73واحد شاخص بورس را بالا کشیدند.

‌مبادله 86میلیارد تومان سهام در بورس

دیروز با دادوستد 199میلیون سهم در بورس، ارزش روزانه معاملات به 86میلیاردو 600میلیون تومان رسید. همچنین از میزان عطش بازار برای خرید سهام کاسته شد اما در عین حال همچنان شرکت‌های فولاد امیر کبیر کاشان، فولاد آلیاژی ایران، نفت بهران، پتروشیمی شیراز، ایران یاسا ترابر، فولاد خراسان، پست بانک، پتروشیمی فارابی و آلومینیوم ایران با صف خرید سهامداران مواجهند.

‌ ‌ قیمت وام مسکن به 50هزار تومان رسید

روند نزولی قیمت وام مسکن دیروز هم در فرابورس ادامه یافت به‌طوری که قیمت هر برگه 500هزار تومانی وام مسکن به محدوده 50 هزار تومان رسید. تا قبل از آغاز معاملات اوراق تسهیلات مسکن در فرا بورس، هربرگه در بنگاه‌های املاک کشور بیش از 120هزار تومان دادوستد می‌شد اما با آغاز معاملات این اوراق در فرابورس روزبه‌روز از قیمت این اوراق کاسته شد. سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید 40برگه 500هزار تومانی اوراق تسهیلات مسکن از امتیاز 20میلیون تومانی وام مسکن برخوردار شوند.

‌ معامله یکهزار تن محصول پتروشیمی کره جنوبی

دیروز یکهزار تن زایلین مخلوط وارداتی از شرکت سینوپک کره‌جنوبی برای نخستین‌بار در تالار فراورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران عرضه شد که کل آن مورد دادوستد قرار گرفت. در تالار نفت و پتروشیمی بورس کالا، در گروه مواد شیمیایی، زایلین مخلوط شرکت سینوپک به نرخ پایه 47هزار و 500ریال عرضه شد که در مقابل آن صف خرید 2380تنی ایجاد شد و سرانجام کل عرضه این ماده شیمیایی توسط شرکت عرضه‌کننده کره‌جنوبی به قیمت 47هزار و 933ریال به فروش رسید.

همچنین در گروه مواد پلیمری نیز، 400تن پلی اتیلن ترفتالات LUMP1مجتمع پتروشیمی تندگویان به قیمت 18هزار و 527ریال به همراه 80تن پلی اتیلن سنگین LMP مجتمع پتروشیمی مهر به قیمت 27هزار و 871ریال فروخته شد. در این گروه پلی‌اتیلن سنگین وارداتی از کشورهای امارات و عربستان نیز عرضه شده بود که معامله‌ای روی آنها صورت نگرفت. در رینگ فلزی هم دیروز 1140تن مس کاتد و 460تن مس مفتول شرکت ملی صنایع مس و 260تن مس مفتول شرکت دنیای مس به‌صورت نقد توسط سرمایه‌گذاران خریداری شد. کک متالورژی شرکت کک‌سازی‌ زرند نیز از دیگر محصولاتی بود که در دادوستد‌های روز گذشته مورد مبادله قرار گرفت.

کد خبر 197152
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز