رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نسبت ارزش کل بازار سرمایه ایران، شامل ارزش جاری بورس تهران و فرابورس به تولید ناخالص داخلی (GDP) به 50درصد رسیده است.

به گزارش همشهری، علی صالح‌آبادی روز یکشنبه، در پنجمین کنفرانس توسعه نظام تأمین مالی در ایران افزود: نسبت ارزش بازار سرمایه به تولید ناخالص داخلی در سال 86حدود 16درصد بود که این رقم در سال 91به 50درصد افزایش یافته است. رئیس سازمان بورس گفت: ارزش بازارسرمایه در خلال سال‌های 85تا 91از 40هزار میلیارد تومان به 215هزار میلیارد تومان افزایش یافته، یعنی در این مدت شاهد رشد پنج برابری ارزش بازارسرمایه بوده‌ایم.

او افزود: ارزش مبادلات سهام در سال 85کمتر از 10هزار میلیارد تومان بود. این رقم در سال 91به 74هزار میلیارد تومان رسیده است. ارزش مبادلات بورس تهران در سال 90معادل 61هزار میلیارد تومان بود اما از ابتدای سال تاکنون این رقم با 13هزار میلیارد تومان افزایش از رقم 74هزار میلیارد تومان عبور کرده است. رئیس سازمان بورس همچنین در حاشیه این همایش در گفت و با خبرنگاران تأکید کرد:

رشد بازار سرمایه درماه‌های اخیر حبابی نبوده است. علی صالح‌آبادی گفت: عبارت بورس نفت عبارت دقیقی نیست. بورس نفت به‌صورت مستقل وجود ندارد بلکه بورس انرژی شکل گرفته که در آن می‌شود نفت را نیز معامله کرد. صالح‌آبادی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا رشد بازار سهام در چند‌ماه گذشته حبابی بوده است یا خیر؟ اعلام کرد: در کلیت بازار سرمایه حباب نداریم و همواره به مردم گفته‌ام که بازار سرمایه را باید در روند بلندمدت بررسی کنند، چرا که بازار به‌طور طبیعی در کوتاه‌مدت دارای نوسان است.

کد خبر 197004
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز