شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

مهدی تهرانی: اگر هنوز آنونس‌ها و تریلرهای فیلم هابیت‌ها را ندیده‌اید و هنوز درگیر تریلوژی ارباب حلقه ها هستید، باید بدانید کاراکترهای هابیت‌ها در قسمت اول یعنی سفر غیرمنتظره، هیچ شباهتی با یاران حلقه ندارند.

The Hobbit

آنها 12 نفر هستند که با همراهی بیلبو بگینز سفر ماجراجویانه شان را آغاز می‌کنند.

درقسمت اول ارباب حلقه‌ها یعنی یاران حلقه محصول 2001، داستان از مردمان دوست داشتنی شایر شروع می‌شد جایی که بیلبو بگینز تولد یکصدو بیست سالگی‌اش را جشن می‌گیرد و پس از آن عموزاده‌اش فردو، به همراهی چند کوتوله دیگر وظیفه رسانیدن حلقه به کوه‌های موردور را بر دوش می‌گیرند.

در هابیت‌ها قسمت اول، از این خبر ها نیست. چراکه هنوز بیلبو جوان است و حلقه‌ای یافت نشده و در اینجا 12 دورف (کوتوله) به کمک بیلبو بگینز می‌خواهند گروهی تشکیل دهند که کار اول و آخرشان جنگ و جنگاوری است. دورف‌هایی که برای آنها 100 سالگی تازه اول جوانی است. در ذیل با هر 12 دورف هابیت‌ها آشنا شوید:

  • بالین

به نوعی مغز متفکر گروهش است. با این همه گاهی فکرها و راهکارهایش اصلا جواب نمی‌دهد.اما افراد گروه به خاطر ریش سفید و همچنین سن و سالش به او خرده‌ای نمی‌گیرند و همواره قبولش دارند. در کل به نوعی بابانوئل دورف‌ها است و نوید امید و محبت می‌آورد. نقش بالین را کن اسکات بر عهده دارد.

کاراکتر بالین در فیلم هابیت ها

  • بیفار

یکی از زورمندان گروه است که اگرچه قیافه‌اش سالخورده نشان می‌دهد اما فقط 145 ساله است. در شمشیر زنی رقیب ندارد و بسیار باهوش است. مهم‌ترین نکته در تفاوت‌های روحی او با دیگران وسلایق‌اش است. شاید باور نکنید اما بیفار تنها نوازنده گروه است و عاشق موسیقی است. تمام این خصوصیات باعث شده بیفار کاراکتری بسیار مرموز نشان دهد. ویلیام کرچر نقش بیفار را بازی می‌کند.

کاراکتر بیفار در فیلم هابیت ها

  • بوفار

شاید دوست داشتنی‌ترین کوتوله گروه باشد که افراد به همین نام هم صدایش می‌کنند. به جای جنگیدن تا بخواهید اهل رجز خوانی است. با این همه می‌تواند کارهای بزرگ را با جثه فسقلی‌اش انجام دهد. در فیلم جیمز نسبیت ایفاگر نقش اوست.

بوفار

  • بومبار

این یکی در غذا خوردن و میزان تنبلی و لاف زدن قطعا شما را به یاد گیملی در تریلوژی ارباب حلقه‌ها می اندازد. در این گروه کوتوله‌ها عمدتا با بوفار و بیفار رفاقت دارد چون کمتر به او تیکه می‌اندازند و دست به سرش می‌کنند. ولی به هرحال او هم نکات مثبتی دارد که خوش قلبی مهمترین آنها است. نقش او بر عهده استیفن هانتر است.

بومبار

  • دوری

او با نزدیک به 200 سال سن از همه برادران خود (اوری و نوری) و دیگر اعضای گروه بزرگ تر و پرتجربه تر است. در فیلم او را برادر بزرگ (همان خان داداش خودمان) صدا می‌کنند. برادرهای کوچکش مثل دوری و اوری بدون اجازه او آب نمی‌خورند. به نوعی لیدر گروه است.نقش او را مارک هادلو بازی کرده است.

دوری

  • دوالین

او برادر جوان‌تر بالین است که در بالا با او آشنا شدید. دوالین به تعبیری بی‌باک‌ترین و گردن کلفت ترین عضو گروه 12 نفره دورف هااست. ریش آبی دارد و کمربندی سبز رنگ می‌بندد و بسیار مسئولیت پذیر است. با هر نوع سلاحی می‌تواند کار کند اگرچه اسلحه تخصصی او کله دشمنانش است. دوالین کله آنها را به هم می‌کوید و خلاص. نقش او را گراهام مک تاویش بازی می‌کند.

دوالین

  • فیلی

جزو جوانترهای گروه به حساب می‌آید و قادر به انجام هرکاری هست فقط باید به او فرصت داد چراکه بسیار خونسرد است و در بحبوحه جنگ و دعوا ممکن است دلش بخواهد بگیرد و بخوابد. اصلا در بین دورف‌ها به فیلی بی خیال مشهور شده است. نقش او را دین او گورمن بازی کرده است.

فیلی

  • کیلی

تقریبا جزو بچه مثبت‌های گروه به حساب می‌آید چراکه طفلک هنوز به 120 سالگی نرسیده است و طبق گفته بالین 117 ساله است.. هنوز جنگی را تجربه نکرده اما به واسطه علاقه و تمریناتش در رمینه سلاح همه به او امیدوار هستند. نقش اورا در فیلم آیدان ترنر بازی می‌کند.

کیلی

  • نوری

برادر کوچک دوری است که پیش از این در بالا با آن آشنا شدید. نوری یکی از مهربان‌ترین کاراکترها است.اصلا اهل جنگ و دعوا نبوده و پیش از تشکیل گروه دامدار بوده و بعضی وقتها کبوتر شکار می کرده. به خاطر آرایش موهایش به او ستاره ماهی می‌گویند. نقش او بر عهده جد بروفی بوده است.

نوری

  • اوین

حدود 150 سالی دارد و او هم یکی از گردن کلفت‌های گروه است.بسیار عصبی می‌جنگد و گاهی باید مواظبش بود تا مبادا نیروهای خودی را به اشتباه ناکار نکند. اگر به ماموریتی برود و کمی هم خویشتندار باشد می‌توان نسبت به موفقیتش بسیار امیدوار بود. نقش او را جان کالین ایفا کرده است.

اوین

  • اوری

او کوچولوترین فرد گروه و نورچشمی دوری و نوری است. تقریبا 70 ساله است.تمام فکر و ذکرش کتاب خواندن و یادداشت برداری است. اما در معرکه جنگ باید شمشیر به دست بگیرد. اگر کسی جرات داشته باشد و به اوری نگاه چپ کند، سرو کارش با اعضای گروه و به ویژه نوری و دوری است. هرچه باشد او ته تغاری دورف‌ها است. نقش اورا آدام براون بازی می‌کند.

اوری

  • تورین

و سرانجام به تورین می‌رسیم. او یک نظامی تمام عیار و ژنرال دورف‌هااست. بسیار خوشنام است و ماموریت‌های بسیار خطرناکی را به تنهایی انجام داده است. به او تورین جادویی می‌گویند و به نوعی خاطره آراگون را زنده می‌کند. همه به او اطمینان دارند. نقش اورا ریچارد آرمیتاژ به عهده دارد.

تورین

اگر مایلید با حال و هوای هابیت‌ها بیشتر آشنا شوید یادداشت‌های نوستالژی یاران حلقه و هابیت‌ها از یاران حلقه فاصله گرفت را ببینید.

کد خبر 197538
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز