پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

مهدی تهرانی: "لینکلن" نهم نوامبر (19 آبان) به صورت محدود در چند سینما در نیویورک اکران خصوصی شده و هفته بعد (جمعه 26 آبان) رسما اکران سراسری آخرین ساخته استیون اسپیلبرگ آغاز می‌شود.

speilberg lincoln

لینکلن

آخرین ساخته اسپیلبرگ پروژه 65 میلیون دلاری "لینکلن" است که هفت روز دیگر در 16 نوامبر به طور رسمی به اکران می‌رسد. لینکلن فیلمی اقتباسی از رمان "رقیب‌ها: نبوغ سیاسی آبراهام لینکلن" نوشته دوریس کارن گودوین است. نویسنده 69 ساله و برنده جایزه پولیتزر که در سال 2005 رمان لینکلن را به بازار نشر فرستاد و همان وقت ساخت یک اثر سینمایی از روی آن در دستور کار کمپانی دریم ورکز و اسپیلبرگ قرار گرفت.

به مانند دیگر کارهای اسپیلبرگ در این دو دهه،  هیچگونه خبر و تصاویر خاصی در باره روند تولید این پروژه مهم به جایی درز پیدا نکرده است. با اینهمه چند روزی است که برخی از عوامل فیلم لینکلن از جمله تونی کوشنر نویسنده فیلمنامه (او را با فیلم مونیخ محصول 2005 به کارگردانی اسپیلبرگ به یاد بیاورید) و هم چنین دنیل دی لوئیس بازیگر مطرح و اسکار برده سینما که ایفاگر نقش آبراهام لینکلن در فیلم است،در باره این فیلم خاص حرف هایی را بیان کرده‌اند.

لینکلن که می‌تواند یکی از شانس‌های اسکار 2013 باشد از بسیاری جهات دارای جذابیت‌های خبری است. از حضور دنیل دی لوئیس بعد از مدتها غیبت تا ساخت اثری تاریخی از سوی اسپیلبرگ که پیش از این نشان داده در این ژانر چفدر متبحر است.

یک نکته جالب توجه در باره فیلم لینکلن این است که داستان حدود 25 شخصیت اصلی دارد که دارای نقش تاثیر گذار در فیلم هستند و بازیگران جوان در کنار  کارکشته‌ها و قدیمی‌های سینما قرار گرفته‌اند، و دیگر اینکه از عوامل ساخت پروژه لینکلن چه در جلوی دوربین و یا عوامل پشت صحنه، کسی نیست که تا به حال حداقل یک اسکار نبرده باشد.

در ذیل می‌توانید شناسنامه و عوامل تولید فیلم لینکلن را بخوانید:

کارگردان: استیون اسپیلبرگ

تهیه کننده: کاتلین کندی و استیون اسپیلبرگ

فیلمنامه: تونی کوشنر بر اساس رمان "رقیب‌ها: نبوغ سیاسی آبراهام لینکلن" نوشته دوریس کارن گودوین

بازیگران: دنیل دی لوئیس(آبراهام لینکلن)؛ سالی فیلد (مری تاد لینکلن)؛ جوزف گوردون لویت (رابرت تاد لینکلن)؛ تامی لی جونز (تئودوس استیونس)؛ جیمز اسپایدر؛ هال هالبروک و...

موسیقی: جان ویلیامز

مدیر فیلمبرداری: یانوش کامینسکی

تدوین: مایکل کان

زمان فیلم: 150 دقیقه

بودجه: 65 میلیون دلار

اکران سراسری: 19 نوامبر 2012 (26 آبان ماه 91)

کد خبر 190598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز