جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) از سازندگان داروی "آمبین" و قرص‌های خواب‌آور مشابه خواست دوز داروهای‌شان را کاهش دهند، چرا که بررسی‌‌های اخیر نشان داده است که بیماران مصرف‌کننده این داروها در معرض خطر بیشتر آسیب‌دیدگی به علت خواب‌آلودگی بامدادی هستند.

Ambien

به گزارش آسوشیتدپرس این سازمان اعلام کرد که پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که این داروها در حدی در خون باقی می‌مانند که رانندگی افراد در صبح را مختل کنند و آنها را در معرض خطر بیشتر تصادفات ماشین قرار دهند.

ناظران دارویی آمریکا به سازندگان دارو دستور داده‌اند تا داروی خواب‌آور زولپیدم (zolpidem) را برای زنان که با سرعت کمتری در بدن‌شان تجزیه می‌شود، به نصف کاهش دهند. دوز این دارو برای انواع معمول از 10 میلی‌گرم به 5 میلی‌گرم و برای انواع طولانی‌اثر (آهسته‌رهش) از 12.5 میلی‌گرم به 6.25 میلی‌گرم کاهش داده می‌شود.

این مقررات جدید برای همه داروهای خواب‌آور حاوی زولپیدم که با نام‌های تجاری از جمله آمبین (Ambien)، ادلوآر (Edliuar) و زولپمیست (Zolpimist) به فروش می‌رسند، اعمال خواهد شد.

مقامات FDA می‌گویند پزشکان نیز باید این داروها با کمترین دوز ممکن که بی‌خوابی بیماران را برطرف می‌کند، تجویز کنند.

به گفته کارشنان این سازمان بیمارانی که باید صبح‌ها رانندگی کنند یا فعالیت‌هایی را انجام دهند که نیاز به هشیاری کامل را دارد با ید به پزشکان درباره مناسب بودن داروی خواب‌آورشان مشورت کنند.

این سازمان در سال‌های اخیر شماری از گزارش‌ها درباره حوادث رانندگی که با مصرف زولپیدم مربوط شده بودند، دریافت کرده بود. همچنین بررسی‌های شبیه‌سازی رانندگی اخیر نشان داده است که در برخی از بیماران میزان زولپیدم در خون آنقدر بالا می‌ماند که باعث اشکال در رانندگی در ساعات صبح شود.

کد خبر 197494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز