مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران می‌‌گویند یک ترکیب حاوی پنج داروی خوراکی که بوسیله شرکت AbbVie در حال آزمایش است، 88 درصد از گروهی از بیماران جدید مبتلا به هپاتیت C را فقط پس از هشت هفته درمان علاج کرده است، بدون اینکه عوارض جانبی عمده‌ای ایجاد کند.

hepatitis

به گزارش رویترز آخرین یافته‌ها از یک کارآزمایی بالینی در جریان که بوسیله شرکت داروسازی AbbVie پشتیبانی می‌شود، همچنین نشان داد که در 96 درصد بیمارانی که برای 12 هفته این پنج دارو را مصرف کرده بودند، بر اساس آزمایش‌هایی که 24 هفته پس از توقف درمان انجام شده بود، ویروس از خون پاک شده بود.

اگر ویروس 24 هفته پس از اتمام درمان غیرقابل‌شناسایی باشد وضعیتی که به آن SVR24 می‌گویند، بیمار علاج‌شده شمرده می‌شود.

این نتایج تفاوت چندانی با نتایجی که در ماه اکتبر گذشته گزارش شده بود و نشان می‌داد که 99 درصد بیماران 12 هفته پس از اتمام دوره درمان پنج دارویی 12 هفته‌ای "پاسخ مداوم ویروس‌شناختی" (SVR) داشته‌اند، ندارد.

دکتر کریس کودلی که این داده‌ها در اجلاس انجمن اروپایی بررسی کبد (EASL) در آمستردام عرضه کرد، می‌گوید: "بر اساس این داده‌ها به نظر می‌رسد درمان 12 هفته‌ای بهترین نتیجه را به دست دهد، اما در عین حال ما از نتایج درمان هشت‌هفته‌ای هم بسیار راضی هستیم."

شرکت AbbVie در حال رقابت تنگاتنگی با شرکت Gilead Sciences برای به بازار فرستن اولین درمان کاملا خوراکی برای این بیماری وخیم کبدی است؛ این شرکت‌ها در تلاش‌ بوده‌اند تا نیاز به تزریق داخل وریدی داروی اینترفرون را که تحمل آن مشکل است، در رژیم‌های درمانی هپاتیت برطرف کنند، و در عین حال میزان علاج بیماری را بالا ببرند و طول دوره درمان را کوتاه کنند.

رژیم‌های درمانی فعلی 24 هفته یا 48 هفته‌ای به طول می‌انجامند.

تخمین زده می‌شود که 170 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری هپاتیت C مبتلا باشند که در صورت درمان نشدن به سیروز، سرطان کبد و نیاز به پیوند کبد می‌انجامد.

کد خبر 210761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز