گروه اجتماعی: چند دانش‌آموز شهریاری دچار گازگرفتگی می‌شوند، خبر آن منتشر می‌شود، عصر 17دی‌ماه جاری این خبر تکذیب و صبح 18دی‌ماه تأیید می‌شود.

9دانش‌آموز پسر دبستان معاد شهر اندیشه شهریار دچار گاز‌گرفتگی می‌شوند که خبر آن در رسانه‌ها منتشر می‌شود، عصر 17دی‌ماه مدیر حراست اداره‌کل آموزش وپرورش شهرستان‌های استان تهران با تکذیب این خبر به فارس گفت: هیچ دانش‌آموزی دچار گازگرفتگی نشده است و برخی معاندین کینه آموزش و پرورش را به دل دارند.

یعقوب سیری، اظهار کرد: شایعه‌ای در برخی سایت‌ها مبنی بر گازگرفتگی دانش‌آموزان در یک دبستان در شهریار منتشر شده بود، این موضوع را پیگیری کردیم و مشخص شد که اصل جریان از این قرار است که 13دی‌ماه به مناسبت اربعین در نمازخانه دبستان پسرانه معاد شهریار مراسم عزاداری برگزار شده بود. وی با بیان اینکه مدرسه مورد نظر مجهز به سیستم گرمایشی شوفاژ است، گفت: پس از پایان مراسم، دو نفر از دانش‌آموزان عنوان کردند که سردرد دارند که پیگیری‌های مسئولان مدرسه نشان داده است که گازگرفتگی صورت نگرفته است.

تأیید خبر گازگرفتگی

در همین حال معاون اداری و مالی اداره آموزش و پرورش شهریار با تأیید خبر گازگرفتگی 9نفر از دانش‌آموزان دبستان پسرانه معاد اندیشه شهریار به مهر گفت:با حضور بموقع اورژانس، دانش‌آموزان بهبودی کامل یافتند و روانه منازل خود شدند.دوستی افزود: برای تهویه هوا و خروج گازهای موتورخانه، در این مدرسه نیاز به تعبیه دو دودکش بود که در اثر اهمال معمار و پیمانکار در مجموع یک دودکش کار گذاشته شده بود.وی افزود: با توجه به اینکه این مدرسه مجهز به شوفاژ و موتورخانه است، این مسئله منجر به خروج گازهای تولیدی موتورخانه و انتشار آن در نمازخانه مدرسه شده که تعدادی از دانش‌آموزان در این محل حضور داشتند.

نگاه امنیتی به مسائل آموزش و پرورش

طی یکی دو‌ماه اخیر اخباری درباره آتش‌سوزی یا گازگرفتگی دانش‌آموزان در مدارس منتشر شده که با حواشی زیادی همراه بوده است و این باعث شده نگاه امنیتی و حراستی در این دستگاه حاکم شود و اگر کسی یا رسانه‌ای انتقادی از این دستگاه کند، مصداق معاندینی هستند که از آموزش و پرورش کینه به دل دارند! البته با توجه به تأیید موضوع گازگرفتگی دانش‌آموزان شهریاری برکناری معاون اداری مالی آموزش و پرورش این شهر دور از نتظار نیست.

کد خبر 197162
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز