گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: با آنکه درمان دانش‌آموزان آسیب دیده حادثه آتش‌سوزی دبستان روستای شین‌آباد ادامه دارد، رئیس مجمع نمایندگان ارومیه دیروز اعلام کرد که حال سه دانش‌‌آموز وخیم است.

نادر قاضی‌پور در جلسه علنی دیروز مجلس خطاب به علی‌لاریجانی گفت: شما به‌عنوان رئیس مجلس و من به‌عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌غربی باید با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زمینه اعزام به خارج سه دانش‌آموز دختر آسیب‌دیده حادثه آتش‌‌سوزی دبستان روستای شین‌آباد را فراهم کنیم.وی با اشاره به اصل سوم قانون اساسی خواستار اعزام هر چه زودتر سه دانش‌آموز پیرانشهری برای ادامه درمان به خارج از کشور شد و افزود: مطلع باشید وضعیت سه‌ دانش‌آموز دبستان انقلاب اسلامی روستای شین‌آباد وخیم است که باید به آنها رسیدگی شود.

نامه به رئیس‌جمهور

درهمین حال نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی‌ به همشهری گفت: طی نامه‌ای روز یکشنبه(دیروز) موضوع ضرورت اعزام سه دانش‌آموز دختر آسیب‌دیده پیرانشهری با رئیس‌جمهور مطرح می‌شود. رسول خضری افزود: با بررسی‌های انجام شده از وضعیت دانش‌آموزان حادثه‌دیده پیرانشهری مشخص شد سه دانش‌آموز که دو نفر در بیمارستان اصفهان و یک نفر هم در بیمارستان‌ مشهد بستری هستند برای ادامه درمان باید به خارج از کشور اعزام شوند.

وی اظهار امیدواری کرد که مراحل قانونی برای اعزام این دانش‌آموزان به خارج از کشور با توجه به وضعیت جسمانی آنها هر چه زودتر فراهم شود. خضری پیش از این به همشهری اعلام کرده بود: به اتفاق اعضای کمیته ویژه رسیدگی و پیگیری وضعیت دانش‌آموزان پیرانشهری که به دستور رئیس مجلس تشکیل شده، نشستی با وزیر آموزش و پرورش داشتیم و همه مسائل این مصدومان مانند دیه وهزینه‌های درمانی را مطرح کردیم و به اجماع در این‌باره دست یافتیم.

هیچ‌کس مقصر نیست

صبحگاه 15آذر‌ماه امسال کلاس چهارم ابتدایی یک دبستان دخترانه در روستای شین‌آباد پیرانشهر دچار آتش‌سوزی شد؛ بخاری نفتی‌ای که کلاس درس با آن گرم می‌شد دچار حادثه شد و 33دانش‌آموز این کلاس، دو معلم و یک نفر خدمتگزار مصدوم شدند. دو نفر از دانش‌آموزان به‌نام‌های سیران یگانه و سارینا رسول‌زاده به‌علت شدت سوختگی فوت کردند و درمان بسیاری از مصدومان در مراکز درمانی خارج از استان آذربایجان‌غربی همچنان ادامه دارد. هم‌اکنون شش دانش‌آموز در بیمارستان اصفهان، سه دانش‌آموز در بیمارستان مشهد و سه دانش‌آموز نیز در بیمارستان تبریز بستری هستند و درمان آنها ادامه دارد.

دو روز پیش رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی درباره نتیجه پرونده آتش‌سوزی دبستان انقلاب اسلامی روستای شین‌آباد پیرانشهر به ایسنا گفت‌:‌ با کارشناسی‌های انجام‌شده در حادثه‌ آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد، تاکنون هیچ شخص یا نهادی به‌عنوان مقصر شناخته و معرفی نشده است.

توکل حیدری درباره جزئیات قضایی پرونده آتش‌سوزی مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد اظهار کرد: در جریان این حادثه بیان شده است که اگر مستخدم مدرسه به جای اینکه بخاری را بیرون اندازد، دانش‌آموزان را به بیرون هدایت می‌کرد شاهد تلفات کمتری بودیم، یا اینکه اگر در مدرسه کپسول آتش‌نشانی وجود داشت با استفاده از آن می‌شد جلوی این حادثه را گرفت. چنین تقصیراتی مطرح است که البته ‌قضایی محسوب نمی‌شود.

وی افزود: همانطور که قبل‌تر هم گفته‌ بوده‌ام، دیه این عزیزان در حال پرداخت است که با این پرداخت نیازی به طرح شکایت در مراجع قضایی نیست و تاکنون نیز در این‌باره فردی برای شکایت به دادسرای پیرانشهر مراجعه نکرده است.

کد خبر 197011
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز