همشهری آنلاین: یک کارشناس تغذیه آجیل‌ها و مغزها را بهترین میان وعده برای کودکان عنوان کرد.

یوسف نقیایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تنقلات و میان وعده‌ها مکمل‌هایی هستند که در طول روز می‌توانند خلاء دریافت مواد غذایی مورد نیاز را پر نند و در این بین اگر میان وعده‌ای با خواص غذایی نامناسب دریافت شود نه تنها این مهم برآورده نمی‌شود بلکه منجر به ایجاد سوء تغذیه و تسریع در بروز بیماری‌های مرتبط می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه در اقلیم‌های مختلف کشورمان، تنقلات و میان وعده‌های بسیار باارزشی از جمله آجیل‌ها و مغزها موجود و در دسترس است که ترویج مصرف‌ آنها در جامعه خصوصا برای کودکان و نوجوانان می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی بوده و سلامت آینده‌شان را تضمین کند.

نقیایی بهترین میان وعده برای کودکان را مغزی‌جات و آجیل‌ها ذکر کرد و ادامه داد: کودکانی که چاق یا اضافه وزن دارند باید در مصرف این نوع میان وعده رعایت اعتدال را نمایند.

این کارشناس مسوول تغذیه استان یزد اظهار کرد: در سنین بالاتر بهترین میان وعده مصرف میوه‌ها و یا میوه‌های خشک شده و برگه‌های میوه است.

more توصیه‌های تغذیه‌ای ساده به سالمندان

میوه‌ها نیز به عنوان میان وعده برای سالمندان مناسب است در صورتی که استفاده از بعضی از سبزی‌جات سبب بروز مشکلات دندانی می‌شود می‌توانند آنها را به صورت پخته مصرف کنند.

کد خبر 196813
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز