شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان آمریکایی معتقدند افرادی که دو تا سه مرتبه در هفته یک مشت آجیل می‌خورند یک سوم کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پانکراس قرار می‌گیرند.

یک مشت آجیل برای کاهش سرطان پانکراس

نتایج این پژوهش که در British Journal of Cancer به چاپ رسیده است نشان می‌دهد افرادی که از این دانه‌های روغنی استفاده می‌کنند 35 درصد کمتر به این سرطان مبتلا می‌شوند.

به عقیده‌ی محققان فرقی نمی‌کند اجزای آجیل هر چه باشد مهم این است که به طور مرتب از آن مصرف شود.

محققان روی اطلاعات داده شده از طرف 75000 زن آمریکایی بررسی‌هایی انجام دادند. آن‌ها تأثیر مصرف آجیل را در خانم‌هایی که به تومورهای پانکراتیک مبتلا بودند و همچنین در خانم‌هایی که در سلامت کامل به سر می‌بردند، مورد بررسی قرار دادند.

محققان مشاهده کردند خانم‌هایی که هر هفته چندین مرتبه 30 گرم آجیل می‌خورند یک سوم کمتر دچار این بیماری می‌شوند. این تأثیر حتی در خانم‌هایی که دچار اضافه‌وزن بوده و یا سابقه‌ی بیماری دیابت داشته‌اند نیز مشاهده شده است.

باید بدانید که پانکراس یا همان لوزالمعده یکی از اعضای حیاتی بدن است که وظیفه‌ی تولید آنزیم برای تجزیه‌ی غذا و همچنین ترشح انسولین برای کنترل قند خون را بر عهده دارد. توجه داشته باشید که مصرف دخانیات، بیماری دیابت و همچنین وجود سنگ کیسه‌ی صفرا از عوامل ابتلا به این بیماری می‌باشند.

منبع: تبیان

کد خبر 251901
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز