جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه نیمه دی ماه در تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

موحدی کرمانی آیت‌الله

به گزارش ایسنا، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه "قیام 9 دی نمونه‌ای از قیام 19 دی در سال 56 است"، گفت: مردم ایران بیدار، آگاه و با بصیرت هستند و با فشار اقتصادی از صحنه خارج نمی‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به عزاداری‌های مردم در ماه‌های محرم و صفر اظهار کرد: معنای این عزاداری ابراز عشق به اهل بیت (ع) است. هنوز این مردم به اهل بیت وفادارند و وفاداری خود را به بهترین شکل نشان می‌دهند. هرچند فشار اقتصادی به مردم وارد شده است، اما دشمن باید بداند این مردم فرزند رمضان و عاشورا هستند و با فشار از صحنه خارج نمی‌شوند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه "خداوند وعده داده است که اگر خدا را یاری کنید، او شما را یاری می‌کند"، خاطرنشان کرد: یاری دین خدا امروز تبعیت از ولی فقیه زمان است.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه "مردم میراث انبیاء را با حضور خود حفظ کرده‌اند"،‌ گفت: حماسه 9 دی، حماسه بصیرت، تولی، تبری، حضور به موقع در صحنه و شناخت به موقع دشمن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه "عاشورا موجب بیداری ایران شد و به برکت بیداری ایران، کشورهای منطقه نیز آزاد و بیدار شدند"، اظهار کرد: امیدوارم بیداری اسلامی الگویی برای غرب باشد که گرفتار ظلم اقتصادی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه "آمریکا به پرتگاه مالی سقوط کرده و دچار فروپاشی اقتصادی شده است"، افزود: مردم غرب ظلم اقتصادی فاحشی را تحمل می‌کنند و امیدوارم به دنبال نقطه نجات‌بخش باشند که آن نقطه نجات‌بخش، اقتصاد قرآن است.

وی با بیان اینکه "در دوران غیبت مهدی (عج) دنیا پر از ظلم می‌شود"، گفت: ظلم اقتصادی یکی از این ظلم‌هاست. امیدواریم اینها نشانه‌های ظهور مهدی (عج) باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سال نو میلادی اظهار کرد: اروپا و آمریکا را به پیروی از حضرت مسیح (ع) دعوت می‌کنم. این پیغمبر نماد پاکی و محبت است اما غرب به واسطه دوری از مکتب این پیغمبر الهی هر کجا پا می‌گذارد رنج و کشتار را برای آن مردم به ارمغان می‌آورد.

موحدی‌کرمانی با بیان اینکه "وقت آن رسیده است که آمریکا و اروپا به خود آیند"، تصریح کرد: غرب باید از تاریخ درس بگیرد و از ظلم و خونریزی دست بردارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به کشته شدن 20 دانش‌آموز و هفت معلم در مدرسه‌ای در آمریکا، اظهار کرد: ریشه این ترورها این است که دین و ایمان در جامعه آمریکا وجود ندارد زیرا دین و ایمان است که جامعه را آرام می‌کند.

وی با اشاره به برنامه غرب منطقه خاورمیانه بویژه سوریه گفت: آنها هنوز از توطئه‌های خود در سوریه خارج نشده‌اند، در عراق سعی می‌کنند جنگ مذهبی به وجود بیاورند.

موحدی‌کرمانی در ادامه، خطاب به مسئولان عربستان اظهار کرد: وقت آن شده است که دست از اعتماد به آمریکا بردارید و به خدا اعتماد کنید.

امام جمعه موقت تهران همچنین به جنگ هشت روزه غزه اشاره کرد و گفت: موفقیت حماس در این جنگ همان عزتی بود که خداوند وعده آن را به انسان‌های مبارز داده است.

وی در بخش دیگری در سخنان خود با اشاره به نهضت عاشورا اظهار کرد: پیام نهضت عاشورا این است که انسان‌ها با پیروی از مکتب امام حسین (ع) از ذلت به عزت برسند. مردم ایران این درس را به خوبی یاد گرفته‌اند و انقلاب اسلامی را شکل داده‌اند. انقلاب اسلامی، منطقه را تکان داد و موجب شد مردم منطقه عزت به دست بیاورند. همه این‌ها مرهون کربلاست.

موحدی‌کرمانی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله تهرانی گفت: ایشان عالم ربانی، معلم اخلاق، یار امام و رهبری و الگوی تقوا بودند. ایشان همچنین بهترین معرف اسلام و اخلاق اسلامی بودند.

کد خبر 196717
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز