گروه حوادث: سرکه‌هایی که اعضای باند کلاهبرداری با مارک‌های معتبر به فروش می‌رساندند چیزی جز آب چاه، اسید صنعتی و رنگ‌های شیمیایی نبود.

مدتی قبل گزارشی در اختیار پایگاه غرب پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت که از فعالیت مرموز عده‌ای در یک کارگاه قدیمی در دولت آباد اصفهان حکایت داشت. از آنجا که احتمال می‌رفت در این کارگاه فعالیت‌های مجرمانه صورت ‌گیرد، تیمی از مأموران با دریافت دستور قضایی راهی آنجا شدند و این محل را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند. آنها متوجه شدند که در این محل به‌صورت غیرمجاز سرکه تهیه‌می‌شود و سپس در قالب مارک‌های معتبر به فروش می‌رسد.

از آنجا که کارگاه مورد نظر از لحاظ وضعیت بهداشتی در شرایط بسیار بدی قرار داشت، دستور بازداشت افراد حاضر در آنجا صادر شد و مأموران وارد این محل شدند. با دستگیری هفت نفر در کارگاه غیربهداشتی مشخص شد که متهمان در این محل اقدام به تولید سرکه تقلبی کرده و سپس با استفاده از مارک‌های تقلبی شرکت‌های معتبر، آنها را در سراسر کشور به فروش می‌رسانند.

سرهنگ حسین زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر به همشهری گفت: در کارگاه مورد نظر 5200لیتر سرکه تقلبی کشف شد که با استفاده از مارک‌های جعلی بسته بندی شده و آماده ارسال به شهرهای مختلف بود.وی ادامه داد: از آنجا که در این کارگاه آب لوله کشی وجود نداشت، متهمان برای تولید سرکه از آب چاه استفاده می‌کردند. آنها مقداری اسید صنعتی و رنگ دانه‌های شیمیایی را در آب چاه حل می‌کردند و شکل آن را به‌صورت سرکه طبیعی در می‌آوردند؛ سپس آنها را بسته بندی کرده و به مشتریانشان می‌فروختند.

سرهنگ حسین‌زاده با اشاره به اینکه اعضای این باند در طول شش‌ماه گذشته مقدار زیادی سرکه تقلبی تولید و در بازار توزیع کرده بودند، افزود: از بین هفت نفری که در این کارگاه دستگیر شدند، یکی از آنها تولید‌کننده اصلی سرکه‌های تقلبی بود و بقیه نیز به‌عنوان کارگر در آنجا کار می‌کردند.

وی افزود: در داخل کارگاه مارک‌های متعلق به شرکت‌های معتبر تولید مواد غذایی کشف شد که به طرز ماهرانه‌ای جعل شده بودند و متهمان سرکه تقلبی را با استفاده از این مارک‌ها به فروش می‌رساندند.رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌داد که سرکه‌های تقلبی این باند علاوه بر اصفهان در شهرهای دیگر نیز توزیع می‌شده که در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی تمامی این شهرها ادامه دارد.

وی همچنین از کسانی که در ماه‌های اخیر به‌خاطر استفاده از سرکه دچار بیماری شده‌اند خواست برای مشخص شدن اینکه سرکه مورد استفاده آنها از سرکه‌های این باند بوده یا نه، از طریق شماره تلفن 2184210-0311با کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان تماس بگیرند.

کد خبر 196508
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز