گروه حوادث: مدیرعامل یک شرکت کاغذی که با همدستی شوهرش دست به کلاهبرداری 11میلیاردی از 125زن و مرد زده بود دستگیر شد.

متهم

این در حالی است که همسر این زن فراری شده و تحت تعقیب پلیس است.راز فعالیت زن و شوهر کلاهبردار زمانی فاش شد که چند زن و مرد به دادسرای خارک رفتند و به طرح شکایت پرداختند. یکی از شاکیان که مرد جوانی است در توضیح ماجرا به مأموران گفت: چندی قبل در یکی از روزنامه‌ها آگهی مشارکت و سرمایه‌گذاری دیدم که در تماس با شرکت، مسئولان آن مدعی شدند که پس از نوشتن قرار داد و سرمایه‌گذاری سود کلانی به من پرداخت خواهند کرد.

آنها با وعده‌های دروغین مرا فریب دادند تا جایی‌که حاضر شدم سرمایه‌ام را در اختیار مدیرعامل شرکت که زن جوانی است قرار دهم. او همراه شوهرش در شرکت کار می‌کرد و مدعی شد که پروژه‌های ساختمانی بسیاری در اختیار دارندکه من می‌توانم در زمینه مشارکت در ساخت پروژه‌ها با آنها همکاری کنم.

وی ادامه داد: من نیز وسوسه شدم که برای رسیدن به سود کلان در پروژه‌های ساختمانی سرمایه‌گذاری کنم برای همین همان روز 50میلیون تومان پول در اختیار آنها قرار دادم و قرار داد را امضا کردم.وی ادامه داد: طبق قرار داد مدیرعامل شرکت وعده داد که ماهانه سود کلانی به من بپردازد اما بعد از چند‌ماه متوجه شدم که اعضای شرکت کلاهبردار هستند چرا که به وعده خود عمل نکردند و در مدت چند‌ماه هیچ سودی به من پرداخت نشد.

هربار که به شرکت می‌رفتم عده زیادی از مراجعه‌کننده‌ها را می‌دیدم که مانند من سرمایه خود را در اختیار شرکت قرار داده بودند و به آنها نیز هیچ سودی پرداخت نشده بود. از سوی دیگر زوج جوان مدعی می‌شدند که به‌زودی پول ما را پرداخت خواهند کرد چرا که به‌خاطر مشکلات اقتصادی پروژه دچار مشکل شده است برای همین من و افراد دیگر نیز وقتی با وعده‌های دروغین آنها روبه‌رو شدیم تصمیم به طرح شکایت گرفتیم.

بعد از شکایت این مرد و افراد دیگر، تحقیقات در این زمینه آغاز شد و با توجه به افزایش مالباخته‌ها در این پرونده قاضی دستور دستگیری زن جوان (مدیرعامل شرکت) را صادر کرد. از همان زمان پرونده در اختیار تیم تجسس کلانتری قرار گرفت و مأموران با دستور سرهنگ شمس رئیس‌کلانتری برای دستگیری متهم وارد عمل شدند.

نقش سه بادیگارد برای محافظت از شرکت و مدیرعامل

ماموران کلانتری وقتی خود را به مقابل شرکت رساندند با یک ساختمان مجهز و امنیتی روبه‌رو شدند که نشان می‌داد آنجا مجهز به دوربین مداربسته است و کارکنان شرکت اطراف را تحت کنترل دارند.از سوی دیگر سه مرد قوی هیکل مرتب در حال رفت‌وآمد در اطراف ساختمان بودند و آنچه مسلم بود نقش محافظت و نگهبانی را بر عهده داشتند. بعد از مشخص شدن این حقایق کارگاهان با هوشیاری توانستند وارد ساختمان شوند و زن جوان را پشت میز مدیرعامل درحالی‌که مشغول صحبت با مراجعه کننده‌ها بود در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کنند.

همچنین سه بادیگارد نیز از سوی مأموران دستگیر شدند و همه آنها به کلانتری انتقال یافتند.کارآگاهان در نخستین اقدام به تحقیق از زن جوان پرداختند. اودر بازجویی‌های نخست منکر کلاهبرداری شد و به مأموران گفت: من و همسرم هیچ نقشه‌ای برای کلاهبرداری نداشتیم. ما بعد از تاسیس این شرکت در پروژه‌های ساختمانی سرمایه‌گذاری کردیم و پول افراد نیز در این پروژه‌ها خرج شد اما به‌خاطر برخی مشکلات اقتصادی، کار به تعویق افتاد و ما هم دچار ضرر شدیم برای همین دیگر نتوانستیم سود افراد را بپردازیم برای همین آنها تصور کردند که ما قصد کلاهبرداری از آنها را داریم.

وی درخصوص استخدام بادیگاردها گفت: آنها نقش محافظت از شرکت را به‌عهده داشتند چرا که ما پول افراد را داخل صندوق نگه می‌داشتیم یا با خود حمل می‌کردیم به همین‌خاطر برای محافظت از پول‌های مردم که به‌صورت امانت در اختیار ما بود سه بادیگارد استخدام کردیم.
وی در ادامه گفت: باور کنید من و همسرم بی‌گناه هستیم و هیچ جرمی مرتکب نشده‌ایم. اگر نقشه شومی در سر داشتیم باید فراری می‌شدیم اما من همچنان در شرکت مشغول کار هستم و به‌زودی می‌خواستم پول همه را بپردازم.این زن در حالی این ادعا را مطرح کرد که در تحقیقات مشخص شد همسرش فراری شده و ردی از وی در دست نیست. زن جوان نیز در تحقیقات مدعی شد که اطلاعی از مخفیگاه شوهرش ندارد به همین‌خاطر تحقیقات برای دستگیری این مرد فراری آغاز شده است.

شکایت 125مالباخته

به گزارش خبرنگار همشهری، تاکنون 125زن و مرد از مدیرعامل این شرکت کاغذی و همدستش شکایت کرده‌اند و در بررسی‌ها مشخص شد که زوج جوان در حدود 11میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند به همین‌خاطر قاضی پرونده با صدور قرار وثیقه 12میلیارد تومانی، این زن را به زندان فرستاد و تحقیقات در این زمینه برای افشای حقایق پنهان ادامه دارد.

کد خبر 194443
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز