گروه حوادث: راز کلاهبرداری دکتر قلابی و همدستانش که به بهانه سرمایه‌گذاری پرسود، میلیاردها تومان سرمایه طعمه‌هایش را به جیب زده بود فاش شد.

مدتی قبل مأموران پلیس آگاهی اصفهان در جریان فعالیت باندی چهار نفره قرار گرفتند که با راه‌اندازی یک شرکت کاغذی دست به کلاهبرداری از طعمه هایشان زده بودند. بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای این شرکت به بهانه واردات قطعات کامپیوتر و تبلیغات گسترده، سرمایه طعمه هایشان را جذب و با پرداخت سودهای میلیونی، آنها را تشویق کرده بودند که افراد دیگری را هم برای سرمایه‌گذاری به شرکت معرفی کنند. به این ترتیب وقتی مبلغ سرمایه‌گذاری افراد در این شرکت به چند میلیارد تومان رسیده بود، آنها این مبلغ را به جیب زده و متواری شده بودند.

با این اطلاعات، جست و جوی پلیس برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند شروع شد. تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که شرکت مورد نظر یک شرکت کاغذی است که از چند سال قبل در اصفهان فعالیت می‌کرده و در این مدت توانسته بود سرمایه‌گذاران زیادی را جذب کند. مأموران همچنین متوجه شدند که مدیرعامل شرکت، فردی به نام امید است که خود را دکتر معرفی کرده و توانسته بود با اطلاعاتی که در زمینه اقتصاد داشت، اعتماد سرمایه‌گذاران زیادی را جلب کند. این مرد حتی به‌عنوان کارشناس در یک برنامه تلویزیونی نیز حاضر شده و درباره بورس صحبت کرده بود.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که مدیرعامل شرکت نه‌تنها مدرک دکتری ندارد بلکه یک جوان دیپلمه است که با چرب زبانی توانسته بود افراد زیادی را فریب دهد. این مرد و همدستانش بعد از جذب سرمایه افراد، در ماه‌های اول به آنها سودی باورنکردنی پرداخت کرده و از این طریق توانسته بودند مانند شرکت‌های هرمی عمل کنند؛ طوری‌که سرمایه‌گذاران، اقوام و دوستان خود را برای سرمایه‌گذاری در این شرکت تشویق کرده و به این ترتیب افراد زیادی طعمه باند کلاهبرداری شده بودند. تحقیقات نشان می‌داد که تنها یکی از مالباختگان به امید دریافت سود باورنکردنی 900میلیون تومان در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بود تا بعد از یک سال سرمایه‌اش حدودا دو برابر شود.

کارآگاهان که سایه به سایه در تعقیب اعضای باند کلاهبرداری بودند، در ادامه متوجه شدند که آنها پس از به جیب زدن سرمایه طعمه هایشان اقدام به خرید زمین، ویلا و خودروهای مدل بالا کرده‌اند و قصد دارند با فروش همه این اموال و تبدیل کردن آنها به دلار، از کشور فرار کنند.

بنابراین بررسی‌های اطلاعاتی برای یافتن ردی از آنها ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام مخفیگاه متهمان در استان اصفهان شناسایی شد. وقتی مأموران این محل را محاصره کردند، هر چهار متهم با بستن درها قصد داشتند از طریق پشت بام فرار کنند اما در محاصره پلیس گرفتار و دستگیر شدند.سرهنگ حسین زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: با انتقال متهمان به اداره آگاهی، ده‌ها نفر از شاکیان از آنها به جرم کلاهبرداری شکایت کردند و در حال حاضر تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 199992
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز