گروه حوادث: جوان دانشجو که بعد از قتل دختر همکلاسی‌اش قصد اخاذی سه‌میلیاردی از خانواده‌ وی را داشت، جزئیات نقشه مرگبار خود را شرح داد.

نیمه شب 20دی ماه، مأموران پلیس تهران از ربوده شدن دختر دانشجویی به نام یاسمن توسط افرادی ناشناس باخبر شدند. مادر یاسمن می گفت که از سوی افراد ناشناس پیامکی دریافت کرده که در آن نوشته شده بود: ما دخترتان را ربوده‌ایم و برای آزادی او باید سه میلیارد تومان پول نقد به‌صورت 300بسته چک پول 50هزار تومانی پرداخت کنید.

بعد از اظهارات این زن تیمی از مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات خود را آغاز کردند تا اینکه موفق شدند در اقدامات اطلاعاتی گروگانگیر را شناسایی کنند. وی کسی جز همکلاسی یاسمن در دانشگاه نبود. این جوان 25 ساله در بازجویی‌های نخست ادعای عجیبی را طرح کرد و گفت:

روز حادثه به بهانه انجام پروژه تحقیقاتی دانشگاه، یاسمن را در فرمانیه ملاقات کردم و از او خواستم با هم به کافی نت برویم. من آن روز قصد خودکشی داشتم و مقداری سم سیانور همراهم بود. در بین راه دو لیوان آب پرتقال گرفتم و در یکی از لیوان‌ها سم سیانور را ریختم تا خودکشی کنم اما اشتباهی آبمیوه حاوی سم را به یاسمن دادم و او فوت کرد. من هم تصمیم گرفتم پیامک تهدیدآمیزی برای اخاذی سه میلیاردی برای خانواده اش بفرستم.

این جوان اما صبح روز گذشته وقتی برای تحقیق به دادسرای جنایی تهران انتقال یافت، اعترافات تازه‌ای را مطرح کرد. او درحالی‌که مرتب گریه می‌کرد به قاضی شهریاری بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران گفت: من آن روز قصد خودکشی نداشتم و مقداری سم سیانور از قبل خریده بودم تا نقشه اخاذی از خانواده‌ یاسمن را اجرا کنم اما قصد کشتن او را نداشتم. وی ادامه داد: یاسمن هم‌دانشگاهی‌ام بود و می‌دانستم که وضع مالی خانواده‌اش خیلی خوب است.

برای همین تصمیم به اخاذی از او گرفتم. روز حادثه او را به نوشیدن یک لیوان آبمیوه دعوت کردم و داخل آبمیوه او مقداری سم ریختم. بعد از آن سوار ماشین شدیم و یاسمن بیهوش شد. خیلی ترسیده بودم. تا مقابل بیمارستان چمران آمدم و می‌خواستم او را به بیمارستان برسانم اما احساس کردم که نفس نمی‌کشد.

برای همین او را به انباری خانه‌مان بردم و در آنجا از او عکس گرفتم و برای خانواده‌اش ای‌میل کردم. عکس را طوری گرفتم تا خانواده‌اش تصور کنند زنده است و در اتاقکی زندانی شده است. بعد از خانواده‌اش درخواست سه‌میلیارد تومان پول کردم. من قصد قتل دختر جوان را نداشتم و فقط می‌خواستم او را بیهوش کنم تا بتوانم نقشه اخاذی از خانواده‌اش را عملی کنم.بعد از ثبت اظهارات مرد جوان، وی به دستور قاضی پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت.

کد خبر 198475
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز