همشهری آنلاین: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعلام جرم دادستانی تهران نسبت به حمید رسایی در دادسرای روحانیت از دادستانی تهران به کمیسیون اصل 90 شکایت کردند.

فاطمه آلیا، گفت: طبق اصل 84 قانون اساسی، نمایندگان در نطق خود آزاد هستند، رویه هم همیشه این‌چنین بوده که اگر در بخشی از نطق نمایندگان بنا به تشخیص هیات رییسه اهانتی به شخصی صورت گیرد آن شخص می‌تواند دو برابر مطلب اظهار شده را از تریبون مجلس عنوان کند حتی اگر غیر ازاین هم باشد کمیسیون اصل 90 به شکایت‌ها رسیدگی می‌کند و این موضوعات در هیات نظارت بر نمایندگان هم قابل رسیدگی است.

وی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به استقلال قوای سه‌گانه افزود: در تاریخ مجلس به ندرت اتفاق افتاده که قوه دیگری در نطق یک نماینده ورود کند حتی ما شاهد بودیم یکی از نمایندگان دوره هفتم و هشتم از تریبون مجلس به یکی از روسای قوا توهین کردند اما نه کسی از این موضوع شکایت کرد و نه قوه قضاییه نسبت به این موضوع ورود کرد.

آلیا تصریح کرد: ما ضمن احترام به شخص دادستان تهران، نسبت به این اقدام دادستانی به کمیسیون اصل 90 شکایت کردیم چرا که ورود دادستانی به این موضوع را مفید نمی‌دانیم و بهتر است خود مجلس به این موضوعات ورود پیدا کند.

یادآوری می شود دادستان تهران در پی نطق حمید رسایی علیه هاشمی رفسنجانی ، نطق وی را مصداق توهین دانست و علیه وی اعلام جرم کرد.

کد خبر 195751
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز