همشهری آنلاین: جوابیه خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به نطق هفته گذشته حجت‌الاسلام حمید رسایی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس قرائت شد.

جواد جهانگیرزاده، عضو هیات رییسه مجلس که این نامه را قرائت می‌کرد گفت که متن قرائت شده در مجلس از 9 صفحه جوابیه خانواده آقای هاشمی استخراج شده است. به گزارش ایسنا متنی که از پشت تریبون مجلس خوانده شده به قرار زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

رییس، اعضای هیات رییسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی

مردم شریف و اخلاق‌مدار ایران اسلامی

سلام علیکم

اگرچه توهین و تهمت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و یاران دیرین امام که از شروع مبارزات مردم ایران اسلامی علیه طاغوت و طاغوتیان و پیروزی آنان در اندیشه‌های استعماری،‌ استبدادی، سلطنت‌طلبان،‌ توده‌ای‌ها و منافقین خلق سابقه 50 ساله دارد، اما آنچه که روز سه‌شنبه 28 آذر 1391 در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آن هم در تریبونی باز که حداقل 70 میلیون جمعیت ایران از طریق پخش زنده رادیویی امکان استماع آن را داشتند اتفاق افتاد، از جهاتی متفاوت بود و همین تفاوت خانواده آیت‌الله هاشمی را بر آن داشت تا علیرغم میل باطنی در این شرایط حساس که دشمنان داخلی و خارجی انقلاب و مردم به اختلافات خانوادگی دوستداران نظام دلخوش کرده‌اند، مطالبی را نه تنها در دفاع از یک خانواده و یک شخص، بلکه در دفاع از اخلاق اسلامی و انسانی و نظامی مبتنی بر مکتب اهل بیت بیان دارد.

مطابق قانون هیچ کس حق ندارد قبل از اینکه متهمی در دادگاه‌های صالحه و به موجب حکم قطعی محکوم شود جرایمی را به وی منتسب کند؛ مضافا اینکه فرد مورد نظر هنوز به دادگاه نرفته و اگر فرضا در دادگاه بدوی هم محکوم شود کسی حق ندارد او را مجرم معرفی کند یا با این عنوان از وی نام ببرد.

امام راحل پس از ترور آیت‌الله هاشمی توسط گروه منحرف فرقان در پیامی زنده بودن نهضت را به زنده بودن ایشان پیوند زدند و رهبری معظم انقلاب هم درست در پایان هشت سال دوره ریاست‌جمهوری ایشان در پای صندوق رای با صراحت هر چه تمام‌تر فرمودند هیچ کس برای من هاشمی نمی‌شود.

برای شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ولایت‌فقیه به عنوان یک اصل مترقی در قانون اساسی و به عنوان یک سرمایه معنوی در فقه شیعه بسیار بالاتر از آن است که در منازعات سیاسی از آن هزینه نمایند تا چه رسد در پاسخگویی به ناسزاگویی‌ها. در همین زمینه به خطبه‌های جمعه ولی امر مسلمین که به جای دو رکعت نماز خوانده می‌شود درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توجه فرمایید: «آقای هاشمی را همه می‌شناسند من شناختم از ایشان مربوط به بعد از انقلاب و مسئولیت‌های بعد از انقلاب نیست؛ من از سال 1336 یعنی 52 سال قبل ایشان را از نزدیک می‌شناسم، آقای هاشمی از اصلی‌ترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود،‌ از مبارزان جدی و پیگیر قبل از انقلاب بود، بعد از پیروزی انقلاب از موثرترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی در کنار امام بود، ‌بعد از رحلت امام هم در کنار رهبری تا امروز. بارها این مرد تا مرز شهادت پیش رفته است. قبل از انقلاب امول خود را صرف انقلاب می‌کرد،‌ به مبارزین می‌داد، اینها را خوب است که جوانان بدانند،‌ بعد از انقلاب ایشان مسئولیت‌های زیادی داشت. هشت سال رییس‌جمهور بود، قبلش رییس مجلس بود بعد مسئولیت‌های دیگری داشت و در طول این مدت هیچ موردی را سراغ نداریم که ایشان برای خودش یک اندوخته‌ای از این انقلاب درست کرده باشد. اینها حقایقی است که باید دانست.»

مردم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان را می‌شناسند و می‌دانند پدر این خانواده سالها قبل از شروع علنی نهضت اسلامی در عاشورای سال 1337 در همدان به خاطر انتقاد از مفاسد حکومت‌های سلطنتی بازداشت و پس از آزادی از شهر اخراج شد و با شروع مبارزات وقتی رژیم پهلوی می‌خواست عرصه را بر مراجع علما و طلبه‌ها تنگ نماید جزو اولین سربازان طلبه‌ای بود که از قم به پادگان نظامی در تهران آورده شد و از همان زمان تا پیروزی انقلاب زندگی ایشان در متوالی بودن شکنجه، بازداشت، زندان،‌ ممنوعیت از منبر بود و حتی حکم اعدام ایشان با استناد به اسناد ساواک در بیدادگاه‌های پهلوی صادر و با دخالت علما و مراجع قم و نجف جلوگیری شد.

خانواده‌ای که رییس قوه قضاییه وقت در سال 1376 و پس از پایان هشت سال ریاست‌جمهوری پدر اعلام می‌کند که نه تنها دارایی‌های آنها زیاد نشده بلکه کم هم شده است. خانواده‌ای که مقام معظم رهبری، پدر خانواده را با صفات متدین، متعبد، جزو صلحا‌های زمان، عالمی متفکر، سیاستمداری هوشمند، فقیه زمان‌شناس، مجاهدی خستگی‌ناشناس و برادری مهربان برای ضعیفان می‌شمارند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان این توهین و تهمت را هم در کنار دیگر تهمت‌های از عوض انقلاب اسلامی تاکنون می‌گذارند و با یادآوری این جمله امام که فرموده بودند: «احتمال قوی می‌دهم پس از من برای انتقام‌جویی از من به بعضی از نزدیکنام و دوستانم تهمت‌هایی که من آنها را ناروا می‌دانم، بزنند و به آتشی که باید مرا بسوزانند، آنان را بسوزانند و احیانا به صورت دفاع از من، انتقام من را از آنان بگیرند.»

به ارواح منور آن پیر فرزانه به همه شهدای انقلاب اسلامی سلام و درود می‌فرستند و می‌گویند سر خم می سلامت، شکند اگر سبویی.

خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی»

 

کد خبر 195748
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز