شاخص کل بورس تهران 280واحد افزایش یافت و برای نخستین بار از مرز 36هزار واحد عبور کرد.

در مبادلات روز گذشته شرکت‌های پتروشیمی فناوران و فولاد خوزستان بیشترین نقش را در صعود شاخص داشتند و افزایش ارزش سهام این دو شرکت در مجموع 145واحد اثر مثبت روی شاخص بورس بر جای گذاشت.

افزایش تقاضا برای خرید سهام مخابرات و صندوق بازنشستگی

دیروز حجم تقاضا برای خرید سهام بسیاری از شرکت‌ها در بورس افزایش یافت اما صف خرید سهام دو شرکت مخابرات ایران و صندوق بازنشستگی نسبت به شرکت‌های دیگر بیشتر بود؛ به‌طوری که در پایان مبادلات حجم صف خرید سهام شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با ثبت 543تقاضا به 48میلیون سهم و حجم صف خرید سهام شرکت مخابرات ایران با ثبت 534تقاضا به 46میلیون و 500هزار سهم رسید.

‌کاهش قیمت وام مسکن در فرابورس

پس از یک دوره صعود، دیروز باز هم قیمت اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس کاهش یافت؛ به‌طوری که قیمت هر برگ 500هزار تومانی وام مسکن مهر‌ماه 91به 56هزار و 255تومان و هر برگ آبان‌ماه 91به 56هزار و292تومان رسید. سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید 40برگ 500هزار تومانی اوراق تسهیلات مسکن از امتیاز 20میلیون تومانی وام مسکن برخوردار شوند.

افزایش مبادلات قیر در بورس کالا

در مبادلات روز گذشته انواع قیر تولیدی در شرکت نفت جی مورد معامله قرار گرفت. دیروز مهم‌ترین محصول مبادله‌شده در رینگ فلزی بورس کالا به شمش بلوم شرکت فولاد خوزستان اختصاص داشت که تا پایان مبادلات در مجموع 41هزار و 200تن از این محصول به قیمت هر کیلو 1500تومان به‌صورت سلف خریداری شد. در رینگ نفت و پتروشیمی هم انواع قیر تولید شده درشرکت نفت جی به قیمت‌های مختلف به‌صورت نقد مورد معامله قرار گرفت. از دیگر محصولات خریداری شده در رینگ نفت و پتروشیمی بورس کالا می‌توان به مبادله120تن پلی‌اتیلن سنگین شرکت پتروشیمی مهر اشاره کرد که به‌صورت سلف دادوستد شد.

 

کد خبر 195242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز