گروه بورس: با رشد 788واحدی شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته، بیشترین میزان رشد شاخص در کل تاریخ بورس به ثبت رسید.

بورس

به گزارش همشهری، از همان ابتدای معاملات آنچنان حجم تقاضا برای خرید سهام بالا بود که صف‌های میلیونی برای خرید سهام بسیاری از شرکت‌ها در بورس به ثبت رسید و در نهایت رکورد بیشترین میزان معاملات بورس نیز در سال‌جاری شکسته شد.این روز‌ها عطش خرید سهام به قدری در بورس افزایش یافته که میانگین ارزش روزانه معاملات به 150میلیارد تومان رسیده است.

در مبادلات دیروز شرکت‌های مخابرات ایران، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی شیراز، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، فولاد مبارکه اصفهان، فولاد آلیاژی ایران، صنایع شیمیایی ایران، فولاد خوزستان و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با صف‌های بسیار سنگینی برای خرید سهامشان روبه‌رو شدند.

در نهایت افزایش تقاضا برای خرید سهام باعث شد که در مبادلات دیروز رکورد بیشترین میزان رشد شاخص بورس در طول یک روز شکسته شود و این شاخص فقط در طول یک روز 788واحد رشد کند. این میزان رشد درطول تاریخ 46ساله بورس بی‌سابقه بوده است.پیش از این بالاترین میزان رشد شاخص در طول یک روز در روزهای پنجم و هشتم مهر‌ماه امسال اتفاق و قبل از آن در شهریور سال 88اتفاق افتاده بود که طی آن شاخص بورس 593واحد رشد کرده بود.

رکوردهای جدید

دیروز همچنین رکورد ارزش روزانه معاملات بورس هم شکسته شد و سهامداران فقط در طول یک روز 952میلیون سهم را به ارزش 313میلیارد تومان دادوستد کردند که این میزان معامله نیز در طول تاریخ بورس بی‌سابقه بوده است. دیروز همچنین ارزش کل بازار برای نخستین بار به 168هزار میلیارد تومان رسید و ارزش کل سهام شرکت ملی صنایع مس و فولاد مبارکه اصفهان هم برای نخستین بار به‌ترتیب به 13هزارو500و 12هزارو700میلیارد تومان رسید.

به این ترتیب در حال حاضر شرکت‌های ملی صنایع مس، فولاد مبارکه اصفهان و مخابرات سه شرکت بزرگ بورس تهران محسوب می‌شوند. ارزش سهام شرکت‌های چادرملو و گل‌گهر هم دیروز به 7800و 7600میلیارد تومان رسید. این دوشرکت هم‌اکنون چهارمین و پنجمین شرکت بزرگ بورس هستند.

کد خبر 195381
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز