ریگان: جاده اصلی ریگان، شریان متصل‌کننده جریان حمل‌ونقل بین بندر چابهار و مرزهای شرقی به استان‌های مرکزی است که طی ماه‌های اخیر به‌دلیل نبود نظارت کافی و تخلف راننده‌ها موجب بروز تصادفات مکرر شده است.

جاده ریگان - تصادف

 از سوی دیگر جابه‌جایی پاسگاه پلیس‌راه شهرستان ریگان باعث شده تصادفات این شهرستان سیر صعودی پیدا کند. نبود نظارت بر جاده‌های ریگان موجب افزایش تخلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی ریگان که نقش ارتباطی بین کرمان و سیستان و بلوچستان را دارد شده است و جاده‌ها به پیست سرعت می‌ماند تا مکانی برای حمل‌ونقل امن. در کنار تصادفات در جاده ترانزیتی ریگان - چابهار که بار ترافیکی حمل‌ونقل جنوب‌شرق کشور را تحمل می‌کند این شهرستان که بیشتر بافت روستایی دارد دارای کیلومترها راه روستایی و فرعی است که بیشترین حوادث در این راه‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش مهر این در حالی است که سال گذشته مصوبه‌ای مبنی بر راه‌اندازی پاسگاه پلیس‌راه در این شهرستان مصوب ‌ اما به دلایل نامعلومی این پاسگاه جابه‌جا ‌ و در نقطه‌ دیگری از شهرستان همجوار مستقر شد که هیچ تأثیری بر این شهرستان ندارد و شهروندان ریگانی هر روز شاهد تلفات تصادفات هستند. فرامرز سلطانی، یکی از شهروندان ریگانی گفت: با توجه به اینکه چند سالی است شهرستان ریگان ارتقا یافته و بیش از 70هزار نفر جمعیت دارد و ورودی استان سیستان و بلوچستان است و جاده ترانزیت چابهار از این شهرستان می‌گذرد تردد وسایل نقلیه زیاد است. وی افزود: اما کم‌لطفی‌هایی در زمینه راه‌اندازی پاسگاه پلیس‌راه در این شهرستان صورت گرفته و با جابه‌جایی پاسگاه پلیس‌راه این محور تبدیل به قتلگاه شده است.

یدالله مهدوی نایب، رئیس شورای اسلامی شهرستان ریگان نیز در این رابطه گفت: جاده ترانزیتی ریگان -چابهار از مرکز شهرستان ریگان عبور می‌کند که یکی از پرترددترین محورهای استان است اما تخلف و بی‌دقتی راننده‌ها در این جاده بارها با حادثه همراه شده، به‌طور نمونه هفته گذشته هفت‌نفر در سه‌راهی میرآباد امام قلی، جان خود را از دست دادند. وی اضافه کرد: مسئولان استانی در این زمینه کوتاهی کردند زیرا قبلا یک پاسگاه پلیس‌راه در سه‌راهی ناصریه وجود داشت که شبانه کانکس آن را جابه‌جا کردند و با جابه‌جایی آن بر تلفات جاده‌ای شهرستان افزوده شد.امین‌الله گوهری، دهیار روستای ناصریه در ریگان نیز گفت: قبل از اینکه کانکس پلیس‌راه در ناصریه راه‌اندازی شود کلیه زیرساخت‌های آن شامل آب، برق و سرویس بهداشتی در این مکان راه‌اندازی شد. وی افزود: بیش از 1200کامیون شن بارریزی و با همکاری اداره راه و شهرسازی این مکان آسفالت شد و کانکس پلیس‌راه در این مکان استقرار یافت. احمد نعمتی یکی از شهروندان ریگانی نیز گفت: برادرم در این محور بر اثر تصادف جان خود را از دست داد و سه فرزندش یتیم شدند. وی ادامه داد: اگر پاسگاه پلیس‌راه بر این شهرستان وجود داشت چنین حوادث ناگواری به‌وجود نمی‌آمد.

14کشته طی یک‌ماه

فرماندار ریگان نیز در رابطه با تلفات زیاد این جاده گفت: طی یک‌ماه گذشته تاکنون 14نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌اند و بسیاری از خانواده‌ها در این مسیر بی‌سرپرست شده‌اند. محمد برزنگ افزود: با توجه به اینکه این محور یکی از محورهای پرتردد و پرترافیک استان است و از ریگان تا ایرانشهر به فاصله 300کیلومتر پاسگاه پلیس‌راهی وجود ندارد هر روز شاهد تلفات جاده‌ای در این محور هستیم. فرماندار ریگان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار بود پاسگاه پلیس‌راه در ریگان راه‌اندازی شود اما تاکنون این امر در شهرستان ریگان تحقق نیافته است. برزنگ افزود: دو مکان برای راه‌اندازی پاسگاه پلیس‌راه در شهرستان تدارک دیده شده که یکی از این مکان‌ها در ناصریه و مکان دیگر در سه‌راهی گنبکی آماده بود اما پلیس‌راه به دلایل نامعلوم آن را درجایی راه‌اندازی کرد که هیچ تأثیری بر این شهرستان ندارد.

کد خبر 193871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز