همشهری‌آنلاین: بارش برف و باران در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها همچنان ادامه دارد و همراه داشتن زنجیـر چرخ الزامی است.

more  آشنایی با نکات ایمنی در رانندگی

گزارش خبرنگـاران واحد مرکزی خبر حاکیست در چهارمحال و بختیاری دیشب هزار مسافر گرفتار در برف و کولاک در محورهای ارتباطی بروجن - لردگان - خوزستان با کمک راهداران مستقر در این محورها و پنج تیم امداد و نجات و 25 امدادگر جمعیت هلال احمر نجات یافتند.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری هم افزود: با تلاش راهداران ، گردنه های چری و شاه منصوری که دیروز به علت بارش برف و کولاک مسدود شده بود ، امروز بازگشایی شد.

این گردنه‌ها که جزو برف گیرترین محورهای مواصلاتی استان است شهرکرد را از طریق کوهرنگ و بازفت به مسجد سلیمان در خوزستان متصل می کند.
همچنین 54 سرنشین 20خودروی عبوری در منطقه تاراز از توابع شهرستان اندیکا که گرفتار برف و کولاک شده بودند دیشب با کمک امدادگران هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافتند.

برخی محورهای روستایی مناطق شرقی و شمال شرق استان خوزستان به ویژه منطقه سخت گذر تاراز از توابع شهرستان اندیکا در چند روز اخیر به علت بارش برف مسدود شده است.

سیل همچنین در ریگان استان کرمان 40 کیلومتر از راه های منطقه دهرضا ، 20 روستای مناطق کوهستانی بخش گنبکی را قطع کرد و به 10 روستای این شهرستان خسارت زد.

فرماندار ریگان گفت: به علت خسارت زیاد سیل به راه منطقه دهرضا اکنون ارتباط بیش از هزار و 500 خانوار در این منطقه قطع شده و این روستاها در محاصره سیل قرار دارند.

آقای برزنگ افزود: بیش از 400 میلیون تومان خسارت به راه های این منطقه وارد شد.

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اطلاعیه سامانه اطلاع رسانی راه های کشور اعلام کرد محورهای شمشک - دیزین در استان تهران و البرز ، پونـل به خلخال در استان گیلان و اردبیل ، مرز تمرچین - تکاب در آذربایجان غربی به سبب بارش برف تا اطلاع بعدی بسته است.

در ادامه اطلاعیه این مرکز آمده است... محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های هراز، کندوان، ‌فیروزکوه و محورهای بروجرد - لردگان، ‌ محور قدیم رشت - قزوین ، ‌آستارا - ‌اردبیل و محور زاهدان - زابل امروز اعمال می‌شود. بر این اساس همراه داشتن زنجیر چرخ در همه گردنه‌ها الزامی است.

کد خبر 197552
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز