یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خراسان رضوی، کردستان، کرمانشاه، گیلان و تهران از جمله استانهایی هستند که تاکنون آمادگی خود را برای میزبانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اعلام کردند.

جشنواره سینمایی

به گزارش ایرنا، مدیر امور استانهای جشنواره سی وی کم فیلم فجر گفت: درصددیم همزمان با برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران، در استانهایی که امکان و شرایط برگزاری جشنواره را داشته باشند، این رویداد سینمایی نیز برگزار شود.

مهدی حقیقی ادامه داد: امسال به علت تغییر در نمایش فیلم ها به صورت کپی 35 میلیمتری و اکران دیجیتال فیلم ها در سالن های سینمایی در انتخاب استان ها، بطور قطع دشواری های وجود دارد که تعامل و مساعدت جدی تر مدیران استانی اعم از استانداری ها و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را می‌طلبد.

مدیر امور استان های سی ویکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر افزود: تا کنون از بین استان های کشور فقط شش استان شامل خراسان رضوی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه، قم و گیلان به تجهیزات فنی مورد نیاز در سالن های سینماها برای نمایش فیلم های جشنواره مجهز هستند.

وی با بیان آنکه استان های خراسان رضوی و اصفهان سابقه و تجربه برگزاری جشنواره فجر را دارند، گفت: سینماهای استان های فارس، خراسان جنوبی، خوزستان، گلستان، سیستان و بلوچستان که سابقه برگزاری جشنواره فجر را در سال های گذشته داشته اند، متاسفانه فاقد تجهیزات فنی مورد نیاز است و با توجه به آمادگی موسسه سینماشهر برای همکاری در این خصوص، با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسئولان و مدیران این استان ها مذاکره کرده ایم تا در صورت تمایل هرچه سریعتر، نسبت به انجام این مهم اقدام خواهد شد.

حقیقی افزود: امیدواریم در شرایط کنونی با توجه به علاقمندی مدیران استانها و فاکتور برخورداری این استان ها از امکانات پخش دیجیتال در سینماها، جشنواره سی و یکم فیلم فجر را در سطح هشت استان کشور برنامه ریزی کنیم.

کد خبر 193781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز