همشهری آنلاین: مسابقه سینمای جهان جشنواره فجر در چهار بخش جام جهان‌نما، سینمای سعادت، جشنواره جشنواره‌ها و نمایش وی‍ژه برگزار خواهد شد.

لوگوی جشنواره فیلم

به گزارش فارس، مسابقه سینمای جهان با هدف شناخت و ارزیابی آن‌گونه از توانایی‌ها و ظرفیت‌های انسانی که موقعیت یگانه او را در جهان متمایز می‌سازد، با عنایت به شرایط ویژه دنیای امروز و با رویکرد ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی، معضل تروریسم، حقوق بشر و بیداری ملت‌ها برگزار می‌گردد.

مسابقه سینمای جهان شامل 4 بخش کلی جام جهان‌نما مسابقه سینمای بین‌الملل، سینمای سعادت، مسابقه فیلمسازان جهان اسلام، جشنواره جشنواره‌ها و نمایش‌های ویژه خواهد بود.

در بخش جام جهان‌نما «مسابقه سینمای بین‌الملل» 8 سیمرغ بلورین و یک جایزه ویژه دبیر جشنواره و در بخش سینمای سعادت «مسابقه فیلم‌سازان جهان اسلام» نیز 7 سیمرغ بلورین یک جایزه بیرق طلایی «جایزه مصطفی عقاد» و یک جایزه وی‍ژه هیئت داوران اهدا خواهد شد.

بخش سینمای جهان با هدف شناخت و ارزیابی آن‌گونه از توانایی‌ها و ظرفیت‌های انسانی که موقعیت یگانه او را در جهان متمایز می‌سازد، با عنایت به شرایط ویژه دنیای امروز و با رویکرد ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی، معضل تروریسم، حقوق بشر و بیداری ملت‌ها برگزار می‌گردد و کلیه آثاری را در بر می‌گیرد که سال تولید آثار از 2010 میلادی به بعد باشد، تا بهمن‏ ماه 1391 در ایران اکران نشده باشد و در دوره‏ های قبلی جشنواره هم اکران نشده باشد.

 

کد خبر 191804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز