شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه مجسمه و نقاشی‌های شمس الدین غازی پرفروش‌ترین هنرمند گالری های ایران دریک سال اخیر از 17 تا 22 آذرماه درگالری گلستان برپا می‌شود.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، لیلی گلستان درباره این نمایشگاه گفت: شمس الدین غازی که پرفروش ترین هنرمند گالری های ایران در یک سال اخیر است و در تمام نمایشگاه های گروهی و انفرادی که دریک سال گذشته شرکت کرده است، آثارش با اقبال ویژه ای روبرو می‌شود و آثار او نه تنها برای مجموعه داران جذابیت دارد بلکه قابلیت این را دارد که مخاطبی که تاکنون اثرهنری خریداری نکرده است را نیز با هنر تجسمی آشتی دهد.

وی افزود: شمس الدین غازی در این نمایشگاه 40 مجسمه و نقاشی را به نمایش گذاشته است.

گلستان ادامه داد: نقاشی های شمس الدین غازی خوشرنگ و دکوراتیو است.

غازی هنرمند حرفه ای و صاحب سبکی است که رنگ و کپوزسیون را می‌شناسد و سوژه های شیرینی که برای نقاشی و مجسمه انتخاب می‌کند، موجب پرفروش شدن آثارش می‌شود و سوژه‌های او برای نقاشی و مجسمه شیر و خروس است و این سوژه ها برای مخاطب از جذابیت ویژه ای برخوردار است.

به گفته مدیر گالری گلستان با این که در طول سال نمایشگاه مجسمه کمتر برپا می‌شود، اما مجسمه های شمس الدین غازی همیشه با اقبال روبرو می‌شوند که این موضوع ناشی از حس رهایی است که در کارش به چشم می‌خورد.

تکنیک نقاشی های او اکرولیک روی بوم و مقوا است. او در آثارش از تکنیک بالایی برخوردار است و در دوره ای که بیشتر نقاشی‌های خاکستری و رنگ های تیره دارند؛ نقاشی‌های او بسیار خوشرنگ و جذاب هستند.

شمس الدین غازی متولد 1362 شیراز و لیسانس گرافیک از دانشگاه سوره و فوق لیسانس نقاشی دانشگاه سوره است.

او طراح، نقاش،مجسمه ساز،تصویرساز،گرافیست،آهنگساز،خواننده و نوازنده است.

وی تاکنون در نمایشگاه های انفرادی و گروهی متعددی در ایران آثارش را به نمایش گذاشته است.

او از سال 1387 تاکنون پنچ نمایشگاه انفرادی در گالری های وصال شیراز، دانشگاه شیراز، گالری لاله و گلستان برپا کرده است و تاکنون در 22 نمایشگاه گروهی از جمله سه دوره نمایشگاه 100 اثر 100 هنرمند، سه دوره فروش بزرگ آثارهنری هفت نگاه،نخستین جشنواره تجسمی استان فارس،جشنواره بین المللی هنر نبوی،جشنواره ملی مقاومت، سومین جشنواره هنرهای تجسمی جوان، چهارمین و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا، نخستین جشنواره هنرهای تجسمی گلستان خیال،سومین جشنواره پوستر عاشورا، پنجمین نمایشگاه پوستر بین المللی اسماء الحسنی،نخستین دوسالانه مجسمه سازی فضای شهری، نمایشگاه گروهی مجسمه،گالری گلستان، "دوسالانه بین المللی هنر های معاصر 2011" فلورانس ایتالیا شرکت کرده است.

گالری گلستان در خیابان دروس، کماسایی، شماره 34 واقع شده است.

 

کد خبر 193612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز