همشهری آنلاین: فینال دومین جشنواره بزرگ سودوکو که بزرگترین جشنواره سودوکو در خاورمیانه محسوب می‌‎شود با حضور 1575 نفر از سودوکو بازان، جمعه 17 آذر در سالن اصلی برج میلاد تهران برگزار شد که طی آن قهرمانی این دوره از مسابقات به یک بانوی کرمانی رسید.

sodoko

sodoko

به گزارش همشهری آنلاین، فینال دومین جشنواره بزرگ سودوکو طی چهار مرحله با حضور 1575 نفر از سودوکو بازان از اقصی نقاط ایران که مخاطبان سودوکو در ضمیمه 6 و 7 موسسه مطبوعاتی همشهری هستند، از صبح جمعه 17 آذر ماه در محل سالن اصلی برج میلاد تهران افتتاح و در نهایت قهرمان قهرمانان این دوره از مسابقات ساعاتی پیش مشخص شد.

فینال اولین جشنواره سودوکو به همت موسسه مطبوعاتی همشهری با شرکت 500 نفر از مخاطبان این سرگرمی در پنجم اسفند ماه 1390 برگزار شده بود و فینال دومین دوره این جشنواره با جمعیتی بیش از سه برابر دوره قبل به مرحله برگزاری رسید. شرکت‌کنندگان در فینال دومین جشنواره سودوکو از میان 60 هزار مخاطب 6 و 7 به این مرحله رسیده بودند.

اجتماع حاضر در برج میلاد تهران نشان داد که سودوکو تنها سرگرمی مسن‌ترها نیست بلکه نوجوانان و جوانان قابل توجهی در کنار مسن‌ترها موفق به راهیابی به مرحله نهایی مسابقات شده بودند، همچنین کارمند و خانه‌دار هم نمی‌شناسد بلکه طرفداران حرفه‌ای سودوکو در میان همه اقشار، مشاغل، شهرها، دوره‌های سنی و ... حضور دارند.

فینال دومین جشنواره بزرگ سودوکو با اجرای سردبیر ضمیمه 6 و 7 همشهری برگزار شد. نظام شناسایی شرکت‌کنندگان در این مسابقه بر اساس شماره داوطلبی چهار رقمی بود که در خارج از محل برگزاری مسابقه به شرکت‌کنندگان اعلام شده بود. همچنین ناظران که بر سر هر ردیف حاضر بودند مسئولیت توزیع جداول سودوکو و مراقبت از برگزاری مسابقه را بر عهده داشتند.

دور اول مسابقه با تأکید مجریان برنامه مبنی بر خاموش بودن تلفن همراه داوطلبان آغاز شد. مراحل اول و دوم مسابقه برگزار شد تا فقط 50 نفر از 1575 شرکت‌کننده موفق به راهیابی به مرحله سوم شوند.

برنامه‌ریزان فینال دومین جشنواره بزرگ سودوکو، پس از اینکه 50 برگزیده مشخص شدند، باز هم نیم‌نگاهی به کل سالن و دیگر شرکت‌کنندگان جامانده داشتند. بطوریکه دور سوم مسابقه در دو سطح برگزار شد؛ یکی بین 50 سودوکو باز برگزیده و دیگری بین بقیه شرکت‌کنندگان حاضر در سالن.

با برگزاری مرحله سوم مسابقه، 5 نفر از میان 50 نفر و یک نفر از میان بقیه شرکت‌کنندگان به مرحله چهارم راه یافتند و با یکدیگر به مرحله چهارم و آخر راه یافتند و عنوان فینالیست‌های دومین جشنواره سودوکو را از آن خود کردند.

با برگزاری مرحله چهارم نیز قهرمانی این مسابقه به بانویی کرمانی که در فینال اولین جشنواره به مقام نایب قهرمانی دست یافته بود رسید و جایزه 100 میلیون ریالی را از آن خود کرد. فینال دومین جشنواره، مقام دوم و سوم نداشت؛ بنابراین سایر راه‌یافتگان به مرحله نهایی موفق به کسب جایزه 40 میلیون ریالی شدند. 

به گزارش همشهری آنلاین، فینال دومین جشنواره سودوکو با تقدیر از فینالیست‌ها که توسط معاون فرهنگی موسسه همشهری و سردبیر روزنامه همشهری صورت گرفت، به پایان رسید و سودوکو بازان رفتند تا یکسال دیگر در مسابقات هفتگی سودوکو در ضمیمه آخر هفته همشهری با عنوان 6 و 7 شرکت نمایند و خود را به فینالی دیگر برسانند.

کد خبر 193538
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز