همشهری آنلاین: بزرگ‌ترین آبنمای دست ساز مصنوعی کشور در محوطه برج میلاد تهران با حضور شهردار تهران و رییس سازمان پارک‌ها و فضای سبز افتتاح شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، علی محمد مختاری در حاشیه افتتاح پروژه آبشار، آبنما و برکه برج میلاد در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین آبنمای دست ساز مصنوعی کشور و شاید در جهان است که با عرض ۴۸ متر و ارتفاع ۳۶ متر افتتاح شد.

وی افزود: حجم آبگیری این آبشار ۳ هزار متر مکعب است و دارای برکه‌های مختلفی بوده و از آب آن برای آبیاری فضای سبز برج میلاد که ۳۰ هکتار آن به تازگی افتتاح شده است، استفاده می‌شود.

مختاری با اشاره به وجود انواع گونه‌های گیاهی و همچنین گیاهان آبزی در این آبشار و برکه آن گفت: برای آبرسانی این آبشار از قنات یوسف آباد به طول ۲ کیلومتر آبرسانی انجام شده که از این طریق می‌توان کل فضای سبز برج میلاد و اطراف آن با وسعت ۱۰۰ هکتار در حدفاصل بزرگراه همت تا حکیم و همچنین بزرگراه چمران تا شیخ فضل ا.. را آبیاری کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز در ادامه گفت: در این راستا و به زودی در شرق بیمارستان میلاد نیز بزرگ‌ترین باغ گل‌ها افتتاح می‌شود که هم اکنون طراحی آن انجام شده و در مجموع سعی کردیم تا پایان سال فضای سبز مناسبی را در اطراف برج میلاد ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه بازدید از این آبشار برای عموم مردم آزاد است خاطرنشان کرد: همچنین در اطراف این آبشار رستوران غذاهای دریایی نیز پیش بینی شده و تسهیلات لازم نیز برای تردد کم توانان جسمی در محوطه اطراف آبشار پیش بینی شده است.

به گفته مختاری با توجه به اینکه از آب این آبشار برای آبیاری فضای سبز اطراف برج میلاد استفاده می‌شود، آبشار از صبح تا ساعت ۱۲ و همچنین از ۵ بعد از ظهر تا آخرین ساعات شب فعال است.

کد خبر 212003
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز