مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

فضای سبز 100هکتاری محوطه برج میلاد تا پایان سال‌جاری تکمیل می‌شود.

به گفته علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران ایجاد فضای سبز در محوطه و حواشی برج میلاد مساحتی بیش از 100هکتار را در بر می‌گیرد.

این محدوده فضایی حد فاصل بزرگراه حکیم تا همت و بزرگراه چمران تا شیخ فضل‌الله را شامل می‌شود. هم‌اکنون کار در مساحت قابل توجهی به اتمام رسیده است و از گونه‌های گیاهی ماندگار و سازگار با اقلیم تهران استفاده شده است. همچنین این مجموعه به‌دلیل تنوع استفاده از گیاهان، نوعی کلکسیون گیاهی و باغ بوتانیک به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها اظهار داشت: درنظر داریم با توجه به موقعیت برج میلاد، فضای سبز شاخص و در خور ‌شأن پایتخت جمهوری اسلامی ایجاد کنیم. مختاری با بیان این‌که ایجاد فضای سبز در محدوده برج رو به اتمام است گفت: در کنار فضای سبز، آبشار زیبایی نیز در این محدوده در حال احداث است. پیش از این مختاری از افزایش هزار هکتاری فضای سبز پایتخت در هفت سال اخیر خبر داده و گفته بود: از سال84 تا سال91، 641 بوستان با مساحت هزار و 135هکتار در شهر تهران احداث شده است. همچنین 821هزار و 781مترمربع باغ خصوصی برای احداث بوستان عمومی توسط شهرداری تهران در این بازه زمانی مورد تملک قرار گرفته است.

کد خبر 194988
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز