سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان اعلام کردند که دو دختر دوقلوی به هم چسبیده آمریکایی پس از یک عمل جراحی 16 ساعته در یوتا از هم جدا شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز پدر دو دختر جیک هرین در "مرکز پزشکی کودکان ابتدایی" در  سالت لیک سیتی به خبرنگاران گفت:" مایلیم رسما اعلام کنیم که اکنون ما دو دختر کوچولوی جدا از هم داریم"

کندرا و مالیا هرین نگام تولد از شکم به هم چسبیده بودند و یک لگن مشترک داشتند. آنها یک کلیه و یک کبد داشتند و هرکدام یک از دو پای موجود را کنترل می‌‌کردند.

جزئیات وضعیت دخترها هنوز اعلام نشده است و خانواده آنها خم از فاش کردن اطللاعات شخصی در باره آناتومی آنها پس از عمل خودداری کردند. مالیا که پس از عمل بدون کلیه است تا زمان انجام پیوند کلیه دیالیز خواهد شد.

این جفت دوقلو از چند هفته پیش در بیمارستان بستری شدند تا پزشکان پوست آنها را با کاشتن بالون زیرپوستی بکشند تا بافت لازم برای عمل فراهم شود. همچنین یک روانشناس کودک با دادن عروسکهایی از دوقلوهای به هم‌چسبیده به آنها، آنها را برای عمل آماده کرده بود.

ارین هرین مادر دخترها گفت:" ما در این چهار سال چیزهای بسیاری آموخته‌ایم. ما نمی‌توانیم تجربه امروزمان را به قالب کلمات درآوریم. امروز زندگی ما را برای همیشه تغییر داد و امیدوارم به زودی بتوانیم از موهبت جدابودن آنها برخوردار شویم."

 

کد خبر 1933

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز