جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دوقلوهای دختری ده ماهه به هم‌چسبیده لس‌آنجلسی پس از یک عمل جراحی 22 ساعته که اوائل بامداد پنجشنبه به پایان رسید با موفقیت از هم جدا شدند ودر حال حاضر از لحاظ عوارض احتمالی از جمله عفونت تحت نظر پزشکان قرار دارند.

به گزارش آسوشیتدپرس  رجاینا و رناتا  سالیناس فیروس  پس از عمل جراحی به دستگاه تنفس مصنوعی متصلند و بر روی دو تخت مجاور در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کودکان لس‌آنجلس بستری هستند.به گفته پزشکان  گرچه آنها دوره‌ای بحرانی 48 ساعت اول بعد از عمل را می‌گذرانند اما در مجموع  وضعیتی پایدار دارند.

دکتر جیمز استاین رئیس گروه جراحی در مورد عمل گفت:" امروز صبح دیدن دخترها  که شروع به بیدارشدن و پاسخ‌دادن کرده‌اند برای ما بسیار هیجان‌انگیز بود"

عمل جراحی از ساعت 6 صبح چهارشتبه اغاز شد و تا ساعت 4بامداد روز بعد  یعنی 22 ساعت طول کشید که البته 2 ساعت کمتر از زمانی بود که پزشکان پیش‌بینی کرده بودند.

واپسین لحظات جراحی - رجاینا برای اولین بار تنهائی را تجربه می کند.

دوقلوها از قسمت تحتانی قفسه‌سینه تا لگن به هم متصل بودند و رو در روی هم متولد شده بودند. پزشکان برشی در  استخوان جناغ ایجاد کردند و سپس اندام‌های داخلی را از هم جدا کردند.این دو خواهر دارای یک روده بزرگ مشترک بودند و پزشکان تصمیم گرفتند آن را به رناتا بدهند.

رجاینا  بعدا نیاز به یک کولستومی(باز کردن روده از راه شکم به بیرون برای خروج مدفوع) خواهد داشت. به گفته پزشکان دوقلوها در مراحل بعدی باید تحت فیزیوتراپی و جراحی‌های ترمیمی احتمالی بیشتر قرار گیرند اما می‌توانند زندگی طبیعی را بگذرانند.

این دوقلوها ضمن سفر والدین مکزیکی‌شان به لوس‌آنجلس در این شهر به دنیا آمدند و آنها می‌گویند هنوز تصمیم نگرفته‌اند که به کشورشان بازگردند یا نه.

کد خبر 424

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز