همشهری آنلاین: دوقلوهای به هم‌چسبیده عراقی شنبه 2 دسامبر (11 آذر) پس از یک عمل جراحی 21 ساعته در عربستان سعودی از هم جدا شدند و انتظار می‌رود هر دو زنده بمانند.

به گزارش خبرگزاری رویترز سامی‌ الشعلان سخنگوی بیمارستان ملی گارد در ریاض در این باره گفت: "دخترها در حال حاضر هر دو پایدار است و  ما مرحله 8 از 10 در جدایی کامل هستیم...سپس آنها  بر روی تخت‌های جدا قرار داده خواهند شد و جراحان ترمیمی و جراحان اطفال به زخم‌ها خواهند پرداخت."

او افزود: "اکنون بیش از 70 درصد احتمال وجود دارد که هر دو  دختر زنده بمانند. این عمل یکی از مشکل‌ترین اعمال جراحی از نوع خود است زیرا بسیاری از اندام‌های این دو مشترک هستند."

دوقلوهای 11 ماهه زهرا و فاطمه در بخشی از کبد، روده بزرگ، مقعد، دستگاه ادراری و تناسلی شریک بودند و از قفسه سینه، شکم و لگن به هم چسبیده بودند.

مورد این دوقلوها از این لحاظ بیشتر مورد توجه رسانه‌ها واقع شد که آنها در شهرک شیعه‌نشین صدر در جنوب بغداد به دنیا آمده بودند که  جنگ‌های فرقه‌ای در آنجا کشور را در آستانه جنگ داخلی قرار داده است.

تلویزیون دولتی سعودی بخش‌هایی از عمل جراحی را به طور زنده پخش کرد.

شعلان گفت: "والدین دخترها در تلویزیون عراق برای معالجه آنها درخواست کمک کردند. هنگامی که ملک عبدالله  از این تقاضا خبردار شد، دستور داد برای بررسی از لحاظ جداکردن به عربستان منتقل شوند."

گروه جراحان سعودی به رهبری دکتر عبدالله الربیع تا به حال 11 عمل جدا کردن دوقلوهای به هم ‌چسبیده را با 100 درصد موفقیت به انجام رسانده‌ عمل می‌کردند.

کد خبر 10046

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز