همشهری آنلاین: کندرا و مالیا هرین دخترهای دوقلوی به هم چسبیده آمریکایی که چهار سال است چهره به چهره در آغوش هم قرار دارند، آماده عمل جراحی برای جدایی می‌شوند.

به گزارش آسوشیتدپرس از شهر سالت لیک سیتی در ایلت یوتای آمریکا دوشنبه هفته آینده جراحان "مر کز پزشکی کودکان" این شهر سعی خواهند کرد که این دو دختر را در عملی که ممکن است 14 تا 30 ساعت طول بکشد از هم جدا کنند.

کندرا و مالیای مو‌حنایی و چشم آبی از قسمت میانی بدن به پایین به هم متصلند. این دو در یک جفت پا، یک کبد، یک کلیه سالم وبخشی از روده بزرگ با هم شریکند. اگر عمل جراحی مطابق برنامه پیش برود هر دختر در نهایت یک پا خواهد داشت و کلیه به کندرا خواهد رسید.مالیا تا زمانی که در شرایط ایدئال ئر سه تا  شش ماه آینده توان  گرفتن پیوند کلیه از مادرش را پیدا کند باید دیالیز شود.
دکتر ربکا میرز رئیس بخش جراحی اطفال این بیمارستان می‌‌گوید که برای اولین بار است که عمل جراحی جدا کردن دوقلوهای به‌هم چسبیده بر روی دوقلویی انجام می‌شود که دارای کلیه مشترک هستند.

دوقلوهای به هم‌چسبیده در هر 5 تا 10 هزار زایمان در یک مورد رخ میدهند. تنها 20 درصد این دوقلوها آنقدر زنده می‌مانند تا برای جداشدن مورد عمل جراح قرار گیرند. در اغلب موارد این عمل در 6 تا 12 ماهگی انجام می‌شود. 

 علت تاخیر عمل جراحی در مورد مالیا و کندرا به گفته دکتر میرز  هم دلایل روانی  و هم دلایل مکانیکی داشت. او گفت:" اگر مالیا هم یک کلیه داشت عمل مدتها پیش انجام شده بود."
انجام پیوند کلیه در زیر چهار سال مشکل است و به این علت پزشک توصیه کردند که عمل به تاخیر بیفتد.

 والدین دو دختر پیش از گرفتن تصمیم برای عمل آن دو را برای مشاوره نزد روانشناس بردند. پدر و مادر دخترها پس از این جلسات مشاوره به این نتیجه رسیدند که گرچه آن دو  تا حدی از جراحی می‌ترسیدند، اما به قول جیک هرینگ پدرشان:" آن دو خودشان را در سن بالاتر به صورت دو موجود جدا از هم تصور می‌کردند."

  پزشکان ماه قبل  برای آمادگی برای جراحی17 بالون متسع‌کننده را زیر پوست تنه آنها کار گذاشتند. این بالون‌ها که با محلول نمکی پر می‌شود، پوست و عضلات را می‌کشد و بافت بیشتری در اختیار جراحان قرار می‌دهد تا در حین عمل از آنها استفاده کنند. هر هفته محلول نمکی بیشتری به درون این بالون‌‌ها تزریق می شود. این فرآیند به علت کششی که د ر پوست ایجاد می‌ کند تا حدی دردناک است. دخترها برای کاهش فشار یر روی پوست حساس‌شده روی یک تخت بیمارستانی 1500 کیلویی پرشده با شن می‌خوابند. 

 در همین حال برای آن که دخترها مفهوم عمل را درک کنند ،به آنها یک عروسک‌هایی به هم‌چسبیده ‌داده شده تا با ‌آنها بازی کنند.این عروسک‌ها مانند دخترها مورد تزریق و بانداژ قرار می‌گیرند و یک هفته قبل کندرا  در حالی که  مالیا به او می‌نگریست عمل جدا کردن را روی عروسک‌ها انجام داد.

کد خبر 1768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز