همشهری آنلاین: نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هدف آمریکا، عقب نشینی ایران از مواضع قبلی در تقابل با نظام سلطه و تبدیل یک نظام ناسازگار به نظام سازشکار می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در جمع فرماندهان و پاسداران سپاه علی بن ابیطالب(ع)، در سخنانی با موضوع راهبردهای نظام سلطه در برابر ایران و راهبردهای مقابله با آن، اظهار کرد: تشدید تحریم به صورت مرحله‌ای، اولین راهبرد نظام سلطه در برابر ایران اسلامی بود که از تحریم فن‌آوری شروع شد و با تحریم‌های سرمایه‌گذاری، نظام بانکی، صادرات نفتی و شبکه‌های ماهواره‌ای ادامه یافت و به دنبال پایان دادن به آن از طریق تحریم اقتصادی هستند.

وی، جنگ روانی برای تاثیرگذاری بر تصمیمات مسئولان و به انحراف کشاندن افکار مردم، عملیات اطلاعاتی در جهت خرابکاری سایبری، بی ثبات سازی محیط داخلی از طریق تحریک، ایجاد غائله و آشوب، تهدید نظامی و پیشنهاد مذاکره را از راهبردهای نظام سلطه برای مقابله با ایران اسلامی عنوان کرد.

سعیدی با اشاره به سخنان روز شنبه هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر ارائه پیشنهاد مذاکره مستقیم با ایران اظهار کرد: در مذاکره ای که آمریکایی ها به دنبال آن هستند، هیچ توفیقی برای ایران حاصل نمی شود زیرا مسائل ایران و آمریکا در مقوله استراتژیکی آنقدر گسترده است که بر سر آن به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه "پیشنهاد مذاکره مستقیم آمریکا با ایران از سوی هیلاری کلینتون، برای ایجاد تزلزل در اراده ایرانیان است"، گفت: آمریکا به دنبال سلطه خود بر جهان است و هیچگاه دست از سلطه‌طلبی خود برنمی‌دارد، بنابراین در مذاکره‌های خود نیز به دنبال به تسلیم کشاندن ایران در برابر خواسته‌هایش است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سپاه نیوز، وی با بیان اینکه "پیشنهاد مذاکره استراتژی دشمن برای تغییر در محاسبات مردم و رهبری است"، اظهار کرد: استکبار جهانی با این همه توطئه‌ها و تحریم‌ها به دنبال آن است که ایران اسلامی را وادار به تغییر در مواضع اصولی کند.

سعیدی با بیان اینکه "پذیرش مذاکره مساوی است با تسلیم در برابر نظام سلطه"، اظهار کرد: هدف آمریکا، عقب‌نشینی ایران از مواضع قبلی در تقابل با نظام سلطه و تبدیل یک نظام ناسازگار به نظام سازشکار است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه اظهار کرد: دشمن در حرکت دومینویی خود به دنبال سقوط این نظام است. این آقایانی که بحث مذاکره را مطرح می‌کنند بدانند اینگونه نیست که بر سر میز مذاکره بنشینند و بر مباحث سطحی مذاکره شود.

وی با مطرح کردن این جمله هیلاری کلینتون که گفته "بزرگترین مشکل من در طول این مدت ایران بوده است"، گفت: وقتی او اعلام می‌کند که هر کجا که می‌رود جای پای ایران را می‌بیند، این معنا و مفهوم را دارد که از خوی سلطه‌گری خود کوتاه نمی‌آیند. قطعا در مذاکره، از ایران می‌خواهند که دست از حمایت حزب‌الله لبنان، گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش‌های منطقه و شیعیان جهان بردارد.

سعیدی افزود: در این مذاکره مساله هسته‌ای یکی از موارد قابل طرح خواهد بود، در نتیجه باید بدانیم که در اینگونه مسائل، مردم را شفاف و بینا کنیم و عملیات‌های روانی دشمن را با بیان این مسائل خنثی سازیم. دو سال است استکبار با تمام توان در سوریه علیه مقاومت در حال تلاش هستند اما نتوانسته‌اند پیروز شوند و این چیزی نیست جز مقاومت مردم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه همچنین با بیان اینکه "راهبرد استکبار جهانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران استحاله و براندازی است"، اظهار کرد: در ایدئولوژی نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر اسلام ناب محمدی است، عقب‌نشینی و تسلیم شدن وجود ندارد.

وی با اشاره به راهبردهای مقابله با توطئه‌های دشمن به نقش مدیریت و اداره جامعه گفت: درک شرایط کنونی جامعه و همچنین اخذ تصمیمات صحیح برای اداره جامعه از سوی مسئولان خود می‌تواند راهبردی مناسب برای مقابله با توطئه‌ها باشد. دولت باید حرکت ویژه‌ای نسبت به کنترل جامعه داشته باشد. ما سخت‌ترین شرایط را اداره کرده‌ایم، الان وضعیت کشور با گذشته فرق کرده است، کشور نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد. جنگ کنونی جنگ اقتصادی است، بعضی‌ها هنوز باورشان نشده است که دشمن با این جنگ به دنبال براندازی است.

سعیدی یکی از راهبردهای مقابله با توطئه‌های دشمن را آگاه‌سازی و هوشیار کردن مردم دانست و افزود: این مردم هستند که در شرایط جنگ مورد هجمه تهاجمات دشمن قرار گرفته‌اند و این رسالت همه ماست که مردم را هوشیار و آگاه کنیم و شیوه مقابله با جنگ اقتصادی را برای آنان بیان کنیم. ملتی که خود را حسینی و عاشورایی می‌داند و شعارش هیهات من‌الذله است و اعلام می کند که تا آخرین قطره خونش در برابر دشمن ایستادگی می کند، باید در عمل هم این را نشان دهد.

وی در ادامه، با بیان اینکه خداوند ملت ایران اسلامی را در مرحله آزمون سختی قرار داده است، تا میزان عیار این ملت نسبت به ملت های گذشته مشخص شودد، اظهار کرد: اگر قرار باشد ملت ایران اسلامی محوریت مقاومت در جهان باشد، باید نسبت به ملت های همچون غزه و لبنان، مقاوم تر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حفظ نظام اسلامی، حفظ محوریت مقاومت در سراسر جهان و سرعت به حرکت جهانی شدن اسلامی را از نتایج مقاومت و ایستادگی ملت عنوان کرد و گفت: یال و کوپال استکبار جهانی ریخته است، دشمن در حالت ضعف و افول است، ایستادگی ملت ایران، حاکمیت نظام سلطه در جهان را خواهد شکست. تاریخ تکرار می‌شود و باید از تاریخ عبرت گرفت و به گونه‌ای اقدام کرد که حوادث تلخ تاریخ مجدداً تکرار نشود.

سعیدی در پایان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای رسالت اصلی خود که همانا حفظ انقلاب اسلامی است، باید برای آگاه‌سازی و هوشیار کردن بسیجیان تلاش کند تا بسیجیان که از آحاد مردم هستند، نقش هدایتگر را در جامعه داشته باشند.

کد خبر 193145
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز