همشهری‌آنلاین: معاون عمرانی استانداری تهران در مورد وضعیت آلودگی هوای پایتخت گفت: درحال حاضر هوای شهر تهران در شرایط ناسالم قرار دارد و اگر آلودگی هوا در روزهای آینده بیشتر شود و در شرایط اضطرار قرار گیرد، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تشکیل می‌شود.

آلودگی تهران

به گزارش مهر، محمدرضا محمودی در اظهار داشت: آلودگی هوا در کلان شهرها وجود دارد و همه ساله با آغاز فصل سرد نیز این وضعیت تشدید می شود.

معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به اقدامات این مرکز برای کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: اگر آلودگی هوا از یک سطحی بالاتر رود شرایط اضطرار پیش می آید و در آن شرایط تدابیر استانداری اندیشیده شده و اجرایی می‌شود.

به گفته وی، اگر هوای پایتخت در شرایط اضطرار قرار گیرد و به گونه ای باشد که نیاز به تعطیلی باشد، حتما اعلام می شود ضمن اینکه کنترل طرح زوج و فرد از درب منزل و اعمال تعطیلی روزها نیز اجرا خواهد شد. البته در حال حاضر هوای تهران در این سطح نیست و وضعیت هوا در شرایط هشدار قرار دارد.

محمودی تأکید کرد: از گروه های سنی حساس و سالخوردگان، بیماران قلبی درخواست می شود تا در سطح شهر و مخصوصا مناطقی که آلودگی هوا در آن ها بیشتر است، تردد کمتری داشته باشند و اگر در نزدیک منازل خود فضای سبز وجود دارد از این مناطق استفاده کنند.

معاون استاندار تهران ادامه داد: همچنین ما از وزارت بهداشت درخواست می کنیم که شرایط هوا اگر در وضعیت مضر برای سلامت شهروندان بود، اعلام کند تا اقدامات مطلوب انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه هوای تهران در شرایط ناسالم و هشدار قرار دارد، گفت: اگر آلودگی هوا در روزهای آینده بیشتر شده و در شرایط اضطرار قرار گرفت، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تشکیل می شود و تصمیمات پس از آن اعلام خواهد شد.

کد خبر 192913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز