همشهری آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به سکون هوا از ساعات اولیه روز پنجشنبه ( 9 آذر) در تهران و شهرهای صنعتی گفت: بر این اساس روزهای یکشنبه و دوشنبه اوج آلودگی هوا را خواهیم داشت.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه از ساعات اولیه روز پنجشنبه شاهد سکون هوا در تهران و شهرهای صنعتی هستیم افزود: این روند تا سه‌شنبه هفته آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به کاهش تردد پیش‌بینی می‌کنیم میزان غلظت آلاینده هوا به میزان قابل توجهی افزایش نداشته باشد گفت: در عین حال انتظار داریم روزهای یکشنبه و دوشنبه بیشترین غلظت آلودگی هوا را در تهران و شهرهای صنعتی پرجمعیت با توجه به افزایش تردد خودروها داشته باشیم.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه سامانه جدیدی از روز چهارشنبه هفته آینده کشور را فرا می‌گیرد گفت: بر این اساس انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها از روز چهارشنبه روند نزولی به خود گیرد اما هنوز قضاوت در این خصوص زود است.

وی با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز پنجشنبه بعدازظهر و طی روز جمعه با گذر امواج ناپایدار جوی از مناطق مرکزی خلیج‌فارس، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد در خلیج‌فارس، جزایر جنوبی کشور، جنوب استانهای بوشهر، فارس و هرمزگان رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: همچنین تا روز شنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود و از پنجشنبه تا اواسط هفته آینده جوی آرام و پایدار درسایر نقاط کشور حاکم است که در این مدت افزایش دمای حدود 4 تا 6 درجه سانتیگراد در سواحل جنوبی دریای خزر رخ خواهد داد.

وی به وضع هوای تهران در تعطیلات آخر هفته اشاره کرد و گفت: بر این اساس در روزهای پنجشنبه و جمعه آسمان تهران صاف در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 3 و 12 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

14 استان کشور به زیر صفر می‌رود

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه در روز پنجشنبه حداقل دمای 14 استان کشور صفر و زیر صفر خواهد شد، گفت: بر این اساس در روز پنجشنبه استان چهارمحال و بختیاری با حداقل دمای شش درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و هرمزگان با حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین استان‌های کشور هستند. همچنین دمای هوا در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و همدان به صفر یا زیر صفر خواهد رسید.

کد خبر 192659
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز