همشهری آنلاین: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش متناوب باران در تاسوعای حسینی و بارش پراکنده بارن در عاشورای حسینی در پایتخت خبر داد.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که طی روزهای چهارشنبه ( اول آذر) و پنجشنبه بارش مداوم باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به تناوب ادامه دارد.

به گفته وی، یک سامانه بارشی مجدداً از روز جمعه از غرب کشور وارد می‌شود و طی روز‌های جمعه، شنبه و یکشنبه در بیشتر نقاط غربی کشور فعال است.

امیدوار اظهار داشت: فعالیت این سامانه به صورت بارش باران، در مناطق سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی با رگبار و رعد و برق همراه است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: بر این اساس روز جمعه بارش مداوم باران با وزش باد در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهار محال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، اصفهان، زنجان، همدان، لردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل گیلان، و مازندران رخ می دهد.

وی افزود: روز شنبه همزمان با تاسوعای حسینی بارش مداوم باران با وزش باد در 26 استان کشور شامل کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهار محال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس، اصفهان، زنجان، همدان، لردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، قم، تهران، مرکزی، شمال سمنان، یزد، کرمان، و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

امیدوار اظهار داشت: در این روز بارش در ارتفاعات پایتخت به صورت برف خواهد بود.

به گفته وی، یکشنبه همزمان با عاشورای حسینی بارش متناوب باران در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام ، لرستان، خوزستان، بوشهر، جنوب فارس و شرق هرمزگان رخ می‌دهد.

کد خبر 192078
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز