یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در اقصی نقاط کشور طی 3 روز آینده خبر داد.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی در سه روزآینده در سواحل غربی دریای خزر و استان اردبیل در بعضی ساعات بارش باران و برف رخ خواهد داد.

به گفته وی، امشب با ورود یک سامانه بارشی به غرب کشور به تدریج رگبار، رعد و برق و وزش باد در استان‌های غربی و جنوب غرب آغاز خواهد شد.

امیدوار اظهار داشت: فردا سامانه بارشی تمام مناطق غرب، جنوب غرب، خلیج فارس، تنگه هرمز، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق شمال غرب و به تدریج نواحی مرکزی را در بر می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از بعد از ظهر سه شنبه در غرب کشور به تدریج از میزان ابرها کاسته می شود ولی در سایر نقاط ذکر شده بارش ها ادامه می یابد.

وی افزود: بیشترین میزان بارش طی دوشنبه و سه شنبه برای غرب و جنوب غرب کشور پیش بینی می شود.

امیدوار تأکید کرد: در مناطق تحت تأثیر این سامانه در روز های دوشنبه و سه شنبه دمای هوا کاهش می یابد و بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف خواهد بود.

به گفته وی، طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

امیدوار یاد آور شد: فردا آسمان تهران نیمه ابری به تدریج ابری گاهی همراه با بارش باران و وزش باد خواهد بود، بارش در ارتفاعات به صورت برف و بیشینه دمای تهران با 2 درجه کاهش نسبت به امروز برابر 14 درجه سانتیگراد و کمینه دما با 1 درجه افزایش نسبت به امروز معادل 8 درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 191701
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز