چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاخص کیفیت هوای تهران امروز چهارشنبه 8 آذرماه در شرایط ناسالم قرار دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، براساس آخرین اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در سطح شهر امروز هشتم آذرماه جاری بر غلظت آلاینده ذرات معلق نسبت به روز گذشته افزوده شده و شاخص کیفیت هوای تهران هم اکنون در شرایط ناسالم قرار دارد.

یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره  گفت: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر 2.5 میکرون 105ppmاست که به واسطه افزایش غلظت این آلاینده هوای پایتخت در شرایط ناسالم قرار دارد. بنابراین لازم است تا گروه های حساس مانند سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و کودکان از فعالیت در فضای باز پرهیز کنند.

وی نسبت به افزایش آلودگی هوا در روزهای آینده هشدار داد و افزود: پیش بینی می شود در روزهای آینده با پدیده اینورژن و پایداری جوی هوا در تهران مواجه شویم که این امر انباشت آلودگی را در پی خواهد داشت.

در همین رابطه محمد اصغری، کارشناس هواشناسی نیز به شهر نوشت گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی از روز پنجشنبه هفته جاری تا اواسط هفته آینده با سکون نسبی هوا و افزایش پتانسیل آلودگی در شهرتهران روبه رو خواهیم بود که پیش بینی می کنیم سبب افزایش چگالی آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

به گفته وی بر این اساس روز چهارشنبه(امروز) آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری خواهد بود. همچنین فردا پنجشنبه نیز آسمان پایتخت صاف در ارتفاعات نیمه ابری پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این دو روز به ترتیب یک و 10 درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

 

کد خبر 192648
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز