همشهری آنلاین: مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به تهیه اولین دفترچه انظباط نما، از تدوین الگوی اولیه راهنمای طراحی، کنترل و اجرای نماهای شهری خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، جواد کریمیان اقبال با بیان این مطلب گفت: موضوع متناسب سازی و ساماندهی نماهای شهری در راستای تدقیق خواسته های طرح تفصیلی جدید تهیه و به زودی به کلیه مناطق 22 گانه ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این که دفترچه انضباط نما از چهار موضوع و سرفصل اصلی تشکیل شده است، افزود : مبانی نظری متناسب سازی نماهای شهری - ضوابط و مقررات - نقشه ها، مدارک و اسناد تصویری و در نهایت چک لیست کنترل نما، چهارسرفصل اصلی این دفترچه است.

کریمیان اقبال در ادامه تصریح کرد : همچنین کارگروه تخصصی سیاستگذاری نمای شهری در نظر دارد با تدوین حقوق و ضوابط مستخرج از آن، برای ساماندهی نماهای کلانشهر تهران با تکیه بر اصول و حقوق فطری، ایجاد محیطی مطلوب، زیبا، آرامش بخش و متعالی را برای شهروندان هموار کند.

وی تاکیدکرد : در این مسیر، شهروندان به عنوان رکن اصلی حیات اجتماعی شهر نقشی اصلی را در تدوین این اصول داشته و تمامی ضوابط ، منطبق بر حقوق ایشان تدوین خواهد شد.

مدیرکل معماری و ساختمان با اشاره به ارسال این مجلد به اساتید خبره و حرفه مند، برای اصلاحات نهایی گفت: با تصویب این ضوابط، به زودی شاهد تغییرات شایانی در عرصه نمای شهری خواهیم بود.

کد خبر 192033
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز