همشهری آنلاین: باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا چهارمین رئیس‌جمهوری است که به خاطر فعالیت‌هایی که در زمینه محیط زیست انجام داده نامش را بر روی یک گونه زیستی جدید گذاشته‌اند.

ماهی

به گزارش گاردین، محققان گونه‌ای جدید از ماهی‌ها را به منظور بزرگداشت رئیس‌جمهور آمریکا باراک اوباما، نامگذاری کرده‌اند. این افتخار شاید به بزرگی جایزه صلح نوبلی نباشد که وی در آغاز دوره‌ ریاست‌جمهوری‌اش دریافت کرد، اما می‌تواند نام اوباما را بر روی یک گونه ماهی کاملا آمریکایی برای همیشه جاودان کند.

محققان پنج گونه جدید از ماهی‌های دارتر را که کوچکترین عضو خانواده ماهی‌های پرچ به شمار می‌روند، به افتخار چهار نفر از روسای جمهور آمریکا و یکی از معاونان اول روسای جمهور نامگذاری کردند که تنها یک نفر از این جمع پنج‌نفره دموکرات نیست.

این دارتر کوچک که از بدنی بسیار رنگارنگ برخوردار است، بدنی کوچک به طول 50 میلیمتر داشته و در آب شیرین رودها و نهرهای آمریکا زندگی می‌کنند. این گونه از ماهی‌ها در نهر‌های شمال آلاباما و شرق تنسی سکونت دارند.

ماهی اتوستوما اوباما

محققان دانشگاه سنت‌لوئیس موفق به کشف این گونه‌های جدید در رودخانه‌های داک و بوفالو شدند. اتوستوما اوباما ماهی کوچک به رنگ آبی و نارنجی است که پره‌هایی به شکل پنکه بر روی نوارهای نارنجی رنگ بدنش دیده می‌شوند. دانشمندان نام اوباما را به خاطر فعالیت‌های گسترده‌اش در زمینه محیط زیست و انرژی پاک،‌بر روی این جاندار زیبا و کوچک گذاشته‌اند.

دیگر افرادی که نام آنها بر روی گونه‌های دیگر ماهی‌ها گذاشته شده عبارتند از تدی روزولت به خاطر تخصیص دادن بخش وسیعی از حیات وحش به عنوان یادبود‌های ملی، جیمی کارتر به خاطر سیاست‌های انرژی‌محور و فعالیت‌های بشردوستانه‌اش پس از ریاست جمهوری، بیل کلینتون به خاطر محافظت از محیط زیست و ال‌گور به خاطر فعالیت‌هایش در زمینه محیط زیست و به خاطر اینکه مانند ماهی دارتر یکی از بومیان تنسی به شمار می‌رود!

کد خبر 192899
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز