همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار شماری از شخصیت‌های برجسته عضو اتحاد ملی عراق به نقش آنها در پیروزی دمکراسی و پیشبرد مدیریت جدید درعراق اشاره کرد و وجود ثبات، آرامش و امنیت در این کشور را با توجه به تحولات منطقه ضروری دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، لاریجانی در این دیدار برلزوم همگرایی بسیار نزدیک میان نیروهای فهیم عراق در شرایط کنونی تاکید کرد.

وی با اشاره به پیروزی های ملت فلسطین در غزه گفت: نیروهای پیشرو و مجاهد درمنطقه از ظرفیت های خوبی برخوردارند و این ظرفیتی استراتژیک برای آینده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز قدرت در کاخ‌های شیشه‌ای نیست بلکه نزد عناصر قوی میدانی است که نمونه آن را در رزمندگان فلسطین و لبنان مشاهده می کنیم.

وی افزود : جلوگیری از دیکتاتوری بین‌المللی در منطقه بزرگترین دستاوردی بود که مسلمانان مجاهد به بشریت، امت اسلامی ومنطقه هدیه کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، دشمن صهیونیست را تهدیدی برای منطقه خواند و با رد خط سازش گفت این رژیم اکنون در حالت انزوا قرار گرفته است.

وی همگرایی قدرتهای منطقه ، اتحاد استراتژیک و دوری از تفرقه را ضروری خواند و گفت: دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی هیچ نفعی برای جهان اسلام ندارد بلکه نفعش را صهیونیست‌ها و کشورهای غربی می‌برند.

آقای لاریجانی به تحولات سوریه اشاره کرد وبا تاکید براینکه نباید مولفه مقاومت تضعیف و یا به فراموشی سپرده شود گفت: به هیچ وجه قبول نداریم یک عده از کشورهایی که خود تجربه دمکراسی ندارند بخواهند با زورسلاح دمکراسی را درسوریه تزریق کنند، برخی کشورها مقاصد دیگری را دنبال می کنند و برخی هم حالت دلالی دیگران را دارند ، این دوستداران دروغین به اصطلاح دمکراسی هیچگونه علاقه ای به ایجاد دمکراسی در کشور خود ندارند اما فرمایشات زیادی صادر می کنند و با این کارها به مقاومت لطمه می زنند.

آقای لاریجانی افزود: در کنار اصلاحات دمکراتیک در سوریه نباید به ارزش مقاومت لطمه وارد شود و معتقدیم با راه حل سیاسی می توان این دو ارزش را با هم پیش برد، برخی که بدشان نمی آید درسوریه هرج و مرج براه بیافتد ، بدانند موج جدید تروریستی را که در منطقه فعال می کنند گریبان آنها را هم خواهد گرفت.

دراین دیدارکه چهارشنبه شب به دعوت سید عمارحکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی برگزار شد خضیر خزائی معاون رئیس جمهور، رئیس مجلس اعلا و شماری از شخصیت های برجسته اتحاد ملی بزرگترین فراکسیون پارلمانی در عراق حضور داشتند و درباره اهمیت همکاری های بغداد - تهران گفتگو شد.

این شخصیت ها با اشاره به دستاوردها و توانمندی های ایران در زمینه های مختلف از استفاده از این دستاوردها برای بازسازی و پیشرفت عراق استقبال و نقطه نظرخود را درخصوص برخی مسایل منطقه بیان کردند.

کد خبر 192722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز