همشهری آنلاین: اتحادیه عرب با انتقاد از فراخوان آمریکا برای به تعویق انداختن کنفرانس عاری سازی خاورمیانه از تسلیحات هسته‌ای وشرط‌های این کشور برای برگزاری آن، واشنگتن را به وقت کشی برای حمایت از زرادخانه ی هسته‌ای اسراییل متهم کرد.

به گزارش ایرنا، وائل الاسد مسئول پرونده منع انتشار تسلیحات کشتار جمعی در اتحادیه عرب امروز یکشنبه در قاهره در گفت وگوی مطبوعاتی با اعلام این مطلب گفت که دبیرخانه اتحادیه عرب خواستار برگزاری نشست فوق العاده مقامات ارشد هسته ای کشورهای عربی در روزهای چهارشنبه وپنجشنبه هفته جاری به منظور بررسی این فراخوان شده است.

وی گفت که شرط های اعلام شده از سوی واشنگتن با تعهدات بین المللی مورد توافق کنفرانس سال 2010 برای بازنگری پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته ای، در تعارض است.

الاسد گفت: مسئولان برگزاری کنفرانس هسته ای 2012 یعنی آمریکا و انگلیس و روسیه علاوه بر دبیرکل سازمان ملل خواستار تعویق آن شده اند واین درحالی است که وزرای امور خارجه کشورهای عربی در نشست خود مخالفت صریح خود را با تعویق این کنفرانس اعلام کرده اند.

وی افزود: آمریکا قادر به لغو این کنفرانس نیست از آن رو که برگزاری آن بر اساس یک تصمیم بین المللی صورت می گیرد و شرط هایی که واشنگتن برای برگزاری این کنفرانس گذاشته است ، یک نوع وقت کشی است که در نهایت به لغو کنفرانس می انجامد.

الاسد افزود: آمریکا خواستار اجرای گفت وگو درباره ی امنیت منطقه ای و ایجاد اعتماد در منطقه است که با توجه به تنش میان اعراب و اسراییل این مساله امکان پذیر نخواهد بود.

وی گفت: امید می رود که نتیجه نشست روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مقامات ارشد هسته ای کشورهای عربی از صدور یک بیانیه وابراز تاسف فراتر رود و شرکت کنندگان بتوانند اقدامات لازم واجرایی را اتخاذ کنند.

کد خبر 192293
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز