همشهری آنلاین: کارشناسان مسائل بین‌الملل، تهاجم جنگنده‌های اسرائیلی به غزه را بی ارتباط با دو انتخابات نمی‌دانند؛ یکی انتخابات ریاست جمهوری اخیر در آمریکا و دیگری انتخابات آتی رژیم صهیونیستی.

به گزارش همشهری آنلاین، حسین رویوران کارشناس مسائل بین‌الملل درباره ارتباط حمله اخیر اسرائیل به فلسطین با نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به مهر گفت: در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که اوباما مجددا به پیروزی رسید اتفاق جدیدی رخ داد و اوباما بر خلاف اکثر روسای جمهور اخیر کشور آمریکا خارج از لابی صهیونیستی به پیروزی رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه در انتخابات اخیر آمریکا، نتانیاهو از رامنی حمایت کرد بین اوباما و نتانیاهو کدورت شخصی ایجاد شده است ولی با توجه به حمله صهیونیست‌ها به فلسطین و انتخاب اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا نتانیاهو در تلاش است که توجه آمریکا و اوباما را برای حمایت از اسرائیل در شرایط کنونی جلب کند.

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا نیز انتخابات آتی رژیم صهیونیستی را با حمله به غزه مرتبط دانسته و به فارس گفته است: در آستانه انتخابات رژیم صهیونیستی احتمال بروز تهاجم از سوی آنها بیشتر است چراکه حزب حاکم برای ماندن در قدرت و پیروزی در انتخابات باید به حزب رقیب نشان دهد در کشتار فلسطینیان و ارتکاب جنایت علیه بشریت دست کمی از آنها ندارد.

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه نیز در این زمینه به ایسنا گفت: بنیامین نتانیاهو در طول سه سال گذشته شعارهایی مبنی بر حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران داده و این امر موجب بروز شکاف در میان احزاب لیکور، کازیما و کار شده است. ضعف در کابینه نتانیاهو یکی از دلایل ناامن کردن غزه است.

وی افزود: در پی ایجاد شکاف میان احزاب رژیم صهیونیستی کابینه نتانیاهو مجبور به برگزاری انتخابات زودهنگام برای تشکیل کابینه‌ای یک‌دست و بدون مشارکت سایر احزاب شده است. با توجه به این که بنیامین نتانیاهو به آرای یهودیان افراطی طرفدار حزب لیکود که ریاستش را برعهده دارد نیاز دارد، حمله به نوار غزه را سازماندهی کرد تا دستاوردی برای انتخابات آینده داشته باشد.

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از اهداف حمله رژیم صهیونیستی به غزه کسب مشروعیت در انتخاباتی است که در پیش دارند چراکه پس از سرنگونی دیکتاتورهایی مانند حسنی مبارک و بن علی به طور کلی رژیم صهیونیستی هم‌پیمانان قدرتمندی را از دست داد و از نظر سیاسی دستخوش انزوای سیاسی شده است.

کد خبر 191849
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز