سه روز پس از ترور فرمانده حماس توسط رژیم صهیونیستی حملات همه‌جانبه این رژیم به نوار غزه همچنان ادامه دارد و آمار قربانیان فلسطینی در حال افزایش است.

اما برای نخستین‌بار در ۲۰ سال گذشته با رسیدن موشک‌های مقاومت به مرکز رژیم صهیونیستی، وحشت تل‌آویو را هم فراگرفته و ساکنان این شهر در روزهای پنجشنبه و جمعه با شنیدن آژیر وضعیت خطر، وحشت‌زده مجبور به فرار از خانه‌هایشان شدند.پنجشنبه شب سخنگوی جهاد اسلامی در غزه اعلام کرد که موشک‌های «فجر5» توسط گردان‌های قدس به سمت تل‌آویو شلیک شده است. با ادامه حملات زمینی، هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی به غزه و گزارش‌ها درباره انتقال یگان‌هایی از نیروی زمینی این رژیم به نزدیکی مرز با غزه، روز گذشته هشام قندیل، نخست‌وزیر مصر از طریق مرز رفح وارد نوار غزه شد تا همبستگی این کشور با فلسطینی‌ها را اعلام کند.

نخست‌وزیر مصر در این دیدار سه‌ساعته با محکوم‌کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه این مسئله را یک فاجعه خواند. وی در بازدید از یک بیمارستان نوار غزه تأکید کرد که مصر از هیچ تلاشی برای اینکه تجاوز به این منطقه را متوقف کرده و آتش‌بس را برقرار کند دریغ نخواهد کرد. محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر هم پس از این سفر با محکوم‌کردن تجاوز رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این کشور غزه را تنها نخواهد گذاشت.

در ادامه حمایت‌ها از مردم نوار غزه قرار است امروز وزیر امور خارجه تونس هم به همراه هیأتی بلند‌پایه به این منطقه سفر کند. سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هم سران سیاسی منطقه را به کنارگذاشتن اختلافات و همسوکردن تلاش‌ها برای دفع تجاوز دشمن صهیونیست از غزه فراخواند.‫ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هم در گفت‌وگوی تلفنی با محمد مرسی از تلاش‌های قاهره برای توقف حمله به غزه حمایت کرد و خواستار توقف حملات اسرائیل شد. عبدالله پادشاه عربستان هم خواستار بازگشت آرامش به غزه شده است. درحالی‌که مقام‌های اسرائیلی با درخواست دولت مصر اعلام کرده بودند که در طول دیدار هشام قندیل حملات خود را متوقف می‌کنند اما در این سه ساعت هم غزه شاهد حملات هوایی این رژیم بود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که هواپیماهای رژیم صهیونیستی مدت کوتاهی بعد از اعلام آتش‌بس موقت چند نقطه را در نوار غزه بمباران کردند که بر اثر آن، دو غیرنظامی ازجمله یک کودک کشته شدند. ارتش رژیم صهیونیستی به‌صورت رسمی اعلام کرده که پس از عملیات ترور احمد الجعبری، فرمانده گردان‌های عزالدین قسام، ۴۶۶ حمله هوایی را به غزه انجام داده است. آخرین آمارها نشان می‌دهد که تاکنون حداقل ۲۲فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند که هفت نفر آنها کودک بوده‌اند. همچنین یک زن باردار در میان کشته‌شدگان حملات اسرائیل دیده می‌شود.

تل‌آویو در تیررس موشک‌‌های مقاومت

روز پنجشنبه برای نخستین‌بار در ۲۰ سال گذشته تل‌آویو، مرکز رژیم صهیونیستی هدف حداقل دوموشک‌ نیروهای مقاومت قرار گرفت که وحشت و شوکه شدن ساکنان این شهر را به‌دنبال داشت. تل آویو از سال ۱۹۹۱ و جنگ آمریکا با عراق بر سر کویت مورد حمله موشکی قرار نگرفته بود و صهیونیست‌ها در این روز برای نخستین‌بار مجبور شدند آژیر حمله هوایی را با ناکارآمدی سپر دفاع موشکی این رژیم موسوم به گنبد آهنین به صدا درآورند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در حمله موشکی نیروهای مقاومت حداقل سه‌اسرائیلی کشته شده‌اند. روز گذشته هم بار دیگر آژیر هشدار حمله هوایی با شلیک یک موشک دیگر نیروهای مقاومت در تل‌آویو به صدا در‌آمد و وحشت این شهر را فرا گرفت تا این بار معادله درگیری تغییر کند. سیدحسن نصرالله اصابت موشک‌های فلسطینی به تل‌آویو را نقطه عطف مهمی در تاریخ مبارزه با اشغالگران خواند و اعلام کرد که این مسئله نشانه صلابت و پایداری مقاومت فلسطین است.

روز پنجشنبه همچنین نیروهای مقاومت یک هواپیمای بدون سرنشین تجسسی رژیم صهیونیستی را بر فراز غزه سرنگون کردند. با رسیدن موشک‌‌های مقاومت به مرکز رژیم صهیونیستی، گزارش‌ها از آماده‌شدن این رژیم برای حمله زمینی به نوار غزه خبر می‌دهند. خبرنگاران حاضر در منطقه گزارش داده‌اند که رژیم صهیونیستی خودروهای زرهی و تانک‌های خود را به نزدیکی مرز غزه منتقل کرده است. سخنگوی ارتش اسرائیل هم از فراخوانی ۳۰ هزار نیروی ذخیره نظامی این رژیم خبر داده است.

تظاهرات در ۵۰ نقطه برای حمایت از فلسطینی‌ها

با حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی کشورهای مختلف جهان شاهد تظاهرات مردمی علیه تجاوزهای این رژیم است. سایت خبری گلوبال پست گزارش داده که در ۵۰ نقطه از جهان تظاهرات مردمی برای اعلام حمایت از مردم غزه شکل گرفته و به‌تدریج در حال برگزارشدن از نیویورک تا پاریس و سیدنی است.

روز پنجشنبه شهروندان آمریکایی در نیویورک و چند شهر دیگر آمریکا در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تظاهرات کردند. در منهتن گروهی از معترضان که پلاکاردهایی با عنوان «در کناره غزه می‌ایستیم» و «فلسطینی‌ها به‌خاطر آزادی مقاومت می‌کنند» در دست داشتند، در مقابل دفتر هیأت دائم تل‌آویو در آمریکا و کنسولگری رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

کد خبر 191434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز