سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین تحقیقات وزارت بهداشت نشان داد که بیماری‌های روانی در زنان کشور رتبه اول بار بیماری‌ها را دارد و در مردان بعد از حوادث عمدی و غیر عمدی که عمدتاً حوادث ترافیکی است دومین بار بیماری‌ها را از نظر مرگ و ناتوانی باعث می‌شود.

بیماری روانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت اعلام کرد: بر اساس آخرین تحقیق وزارت بهداشت که بعد از ۱۰ سال ا‌نجام شد، ۲۶.۵ درصد زنان و ۲۰.۸ درصد مردان در طول یکسال به یک نوع اختلال روانی مبتلا می‌شوند که رتبه اول بار بیماریهای زنان را دارد.

عباسعلی ناصحی افزود: آخرین بررسی شیوع شناسی بیماریهای روانی در کشور بعد از 10 سال طی سالهای 89 و 90 در سراسر کشور و در جمعیت 15 تا 64 انجام شد که نتایج نهایی آنه به تازگی جمع بندی شده است.

وی گفت: این تحقیق فقط بار کلی بیماریهای روانی را در بین مردان و زنان برآورد کرد و بار تک تک بیماریهای روان مانند روانپریشی، افسردگی، اضطراب، وسواس، دوقطبی، اسکیزوفرنی و ... را به تفکیک نشان نمی‌دهد.

ناصحی ادامه داد: نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که به طور متوسط شیوع بیماریهای روانی در جامعه ما 23.6 درصد است که این میزان در زنان 26.5 درصد و در مردان 20.8 درصد است که البته نسبت به آ‌مار 20 سال قبل رشد چندانی را نشان نمی‌دهد.

مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت تأکید کرد: این بررسی همچنین نشان داد که بیماری‌های روانی در زنان کشور رتبه اول بار بیماریها را دارد و در مردان بعد از حوادث عمدی و غیر عمدی که عمدتاً حوادث ترافیکی است دومین بار بیماری‌ها را از نظر مرگ و ناتوانی باعث می‌شود.

وی گفت: البته تحقیقات وزارت بهداشت نشان می‌دهد که در بین مردان بیماریهای قلبی نیز همردیف بیماریهای روانی در رتبه دوم بار بیماریها قرار دارد.

ناصحی افزود: به طور کلی بیماریهای روانی حدود 14 درصد کل بار بیماریهای کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

کد خبر 191171
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز