همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی و و معاون بهره برداری مترو از دست اندرکاران نمایشگاه خواستند تا شروع به کار نمایشگاه را در ساعات پرتردد قرار ندهند تا بتوانند، امکانات و تسهیلات بهتری را به شهرواندان بازدید کنند از نمایشگاه اختصاص دهند.

به گزارش همشهری آنلاین احمد بافنده، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تهران و حومه شهرداری تهران در گفتگو با ستاد خبری بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ضمن اعلام آمادگی این نهاد برای خدمت رسانی به بازدید کنندگان از نمایشگاه گفت : سال گذشته نیز اتوبوسرانی تهران با برنامه ریزی و تمهیدات ویژه سرویس های ویژه ای را از محل برگزاری نمایشگاه کتاب در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی تهران راه اندازی کرد و توانست رضایت مردم و بازدیدکنندگان را جلب کند.

وی تاکید کرد: محل برگزاری نمایشگاه کتاب برای این سازمان چندان اهمیتی ندارد زیرا که سازمان اتوبوسرانی می‌تواند سرویس‌های ویژه‌ای را برای رساندن و بازگرداندن بازدیدکنندگان از نقاط مختلف شهر تهران راه اندازی کند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تهران و حومه با اشاره به تجربه موفق سازمان اتوبوسرانی در سال گذشته افزود: سرویس‌های ویژه تا پاسی از شب به انجام خدمات به بازدیدکنندگان از نمایشگاه مشغول بود.

وی از مسئولان برپایی نمایشگاه کتاب خواست پارکینگ‌های ویژه‌ای را برای استقرار اتوبوس‌ها در داخل محوطه مصلی اختصاص دهند تا ازدحام مردم در کنار خیابان موجب افزایش ترافیک بر منطقه نشود.

بافنده همچنین خواهان تنظیم ساعات برگزاری نمایشگاه با ساعت کاری سازمان اتوبوسرانی شد و افزود : در صورتی که نمایشگاه کتاب از ساعت 9 صبح به بعد آغاز به کار کرده و زمان پایان آن نیز با ساعت کار اوج کاری اتوبوس‌ها تداخل نداشته باشد، این سازمان می‌تواند پشتیبانی و سرویس‌دهی کاملی به شهروندان داشته باشد .

معاون بهره‌برداری مترو از خدمات ویژه می گوید

از سوی دیگر خبرگزاری مهر به نقل از ربیعی معاون بهره‌برداری متروی تهران نوشت: مصلی امام‌خمینی در مقایسه با محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران محل مناسب‌تری برای برگزاری نمایشگاه کتاب است زیرا که سامانه راه‌آهن شهری می‌تواند پوشش بیشتری را برای جابه‌جایی مسافران و بازدیدکنندگان نمایشگاه داشته باشد.

ربیعی افزود: در صورت برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، به دلیل آنکه ایستگاه مترو در نزدیکی آن وجود ندارد باید از سامانه‌های دیگر حمل و نقل نظیر اتوبوس و تاکسی برای جابجایی مسافران استفاده کرد.

وی افزود: متروی تهران سابقه جابه جایی مسافران در روزهای پر ازدحام نظیر نماز عید سعید فطر را دارد و در صورتی که زمان برگزاری نمایشگاه مناسب باشد، مشکلی در جابجایی مسافران نخواهیم داشت.

معاون بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به وجود دو ایستگاه متروی « شهید بهشتی »و «مصلی »  در شمال و جنوب مصلی تهران اظهار داشت: این امر موجب شده است تا مسافران دسترسی بهتری را به محل برگزاری نمایشگاه کتاب داشته باشند.

پیش از این مصلی تهران میزبان برگزاری نمایشگاه قرآن کریم بود که بیشتر بازدیدکنندگان با استفاده از سیستم مترو به نمایشگاه می‌رفتند.

ربیعی تأکید کرد: متروی تهران ظرفیت لازم را برای جابه‌جایی مسافران و نیز بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب دارد و با قطعی شدن محل برگزاری نمایشگاه کتاب در این خصوص تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

معاون بهره‌برداری متروی تهران از مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خواست که ساعت شروع به‌کار و پایان کار نمایشگاه را همزمان با زمان اوج استفاده شهروندان از سیستم مترو تعیین نکنند تا بتوان سرویس بهتری را برای بازدیدکنندگان فراهم کرد.

به گفته ربیعی، ساعت اوج استفاده از مترو از ساعت 7 صبح و 16 تا 18 بعد از ظهر در روزهای عادی است که می توان با تعیین ساعت 9 برای آغاز به کار نمایشگاه  و ساعت 10 شب برای پایان کار آن زمینه را برای استفاده بهتر بازدیدکنندگان از مترو فراهم کرد.

کد خبر 19104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز