سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

گروه ادب و هنر: مناقشه اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با ارشاد بر سر دوپاره‌ شدن بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کماکان ادامه دارد.

ناشران، برپایی نمایشگاه کتاب در 2 منطقه مجزا را مناسب نمی‌دانند و معتقدند این مساله نه به نفع مردم است و نه ناشران و از این‌رو تشکل‌های فعال آنها شرکت در نمایشگاه را طی نامه‌ای سرگشاده تحریم کردند.

در همین حال معاون فرهنگی ارشاد در مقابل این حرکت دسته‌جمعی ناشران گفته، عدم شرکت گروهی از ناشران در بیستمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به معنای اعطای امتیازشان به دیگران است.  پرویز شرکت در جشنواره را برای ناشران امتیازی دانست که عدم شرکت آنها موجب از دست دادن آن می‌شود. 

محسن پرویز غیر از این نیز به دنبال راههای دیگری برای ایستادن مقابل ناشران است چرا که اعلام کرد که ارشاد می‌خواهد با گسترش نمایشگاه‌های کتاب استانی و شهرستانی و ارائه بن کتاب، راهی برای جایگزین‌کردن یارانه کاغذ بیابد.

او در تبریز گفت: ارائه بن کتاب به صورت مستقیم مفاسدی دربر دارد که بن‌ها بدون ورود به چرخه کتاب به پول نقد تبدیل می‌شود ولی با گسترش نمایشگاه‌های کتاب در سراسر کشور، از روش دوم برای توزیع یارانه استفاده می‌کنیم.

اتحادیه ناشران با برگزاری نشستی به وضعیت نشر امروز ایران پرداخت و عده‌ای از ناشران درباره تصمیم تحریم این اتحادیه صحبت کردند.

کد خبر 17296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز