همشهری آنلاین: بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز 11 اردیبهشت با حضور رئیس جمهور و اجرای مراسم افتتاحیه در محلی مصلی تهران آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین حمید قبادی  که معاونت اجرایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را بر عهده دارد در گفت و گویی با خبرگزاری کتاب ضمن اشاره به تمهیدات ا جرایی برای نمایشگاه بیستم از آماده شدن این نمایشگاه برای روز 11 اردیبهشت خبر داد.

طبق سنت چند ساله  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مراسم افتتاحیه یک روز زودتر از آغاز به کار رسمی نمایشگاه برگزار می شود و در آن ناشران برگزیده از دست رئیس جمهور جایزه خود را دریافت می کنند.

قبادی در بخش دیگری از گفتگوی خود گفته است: آماده سازی سالن ها تمام شده و غرفه ناشران داخلی فردا(9 اردیبهشت) تحویل داده می شود و تا روز افتتاحیه که یازدهم اردیبهشت است فضای نمایشگاه آماده بازدید خواهد بود.

حمید قبادی با اشاره به این که انبار ناشران خارجی چند روز پیش به این ناشران تحویل داده شده است، اظهار داشت: علاوه بر این نمازخانه، ایستگاه‌های خدمات رفاهی، پست، اطلاع‌رسانی و عرضه مواد غذایی نیز آماده شده‌است.

وی درباره درهای ورودی نمایشگاه تصریح کرد: ورودی شمالی(در مترو رسالت)، ورودی شرقی(در خیابان شهید قنبرزاده) و ورودی جنوبی(در خیابان شهید بهشتی) سه مسیر اصلی ورود بازدیدکنندگان به محوطه نمایشگاه در بخش‌های مختلف است.

قبادی ادامه داد: بازدیدکنندگان برای دیدن کتاب‌های حوزه‌های کودک و نوجوان، آموزشی و کمک درسی، بخش ریالی ناشران خارجی و انبار این ناشران باید از ورودی خیابان شهیدبهشتی وارد نمایشگاه شوند.

معاون اجرایی نمایشگاه کتاب ورودی بخش نمایش کتاب‌های لاتین را درهای شرقی و شمالی عنوان کرد و گفت: مراجعان به غرفه‌های بانک رفاه و دریافت کارت خرید کتاب‌های خارجی نیز می‌توانند از در شمالی وارد و به سمت غرب شبستان برای دریافت کارت خرید کتاب خارجی و انجام کارهای بانکی خود مراجعه کنند.

قبادی با اشاره به حضور 500 دستگاه اتوبوس شهری در پارکینگ جنوب شرقی و شمال غربی برا ی انتقال بازدیدکنندگان به میادین اصلی شهر گفت: علاوه بر اتوبوس در قسمت جنوب غربی مصلا نبش خیابان پاکستان نیز پارکینگی برای تاکسی پیش‌بینی شده‌است و از بازدید کنندگان تقاضا می‌شود تا از وسایل نقلیه شخصی در این روزها استفاده نکنند زیرا در اطراف مصلا فضایی برای پارک خودرو وجود ندارد.

معاون اجرایی بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پایان به نصب تابلو های اطلاع رسانی و توزیع نقشه نمایشگاه اشاره کرد و گفت: علاوه بر این چهار پایگاه اطلاع‌رسانی در سطح نمایشگاه بازدید کنندگان را در یافتن ناشر و محل مورد نظر خود یاری خواهند کرد.

کد خبر 20652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز