جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: شنبه 22 اردیبهشت، مراسم پایانی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

اما این در واقع آخرین مراسم نمایشگاه بیستم نیست. درهای مصلای امام تا ساعت 9 شنبه‌شب باز است و طبیعتاً مثل هر روز علاوه بر نمایش و فروش کتاب‌های ایرانی و خارجی، برنامه‌های متعددی نیز برگزار خواهد شد.

با وجود این، مسئولان وزارت ارشاد شنبه بعدازظهر، غلامعلی حداد عادل را دعوت کرده‌اند تا یک‌بار دیگر و برای آخرین‌بار در نمایشگاه بیستم حضور یابد و به‌عنوان سخنران مراسم پایانی، در جمع علاقه‌مندان و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی سخن بگوید.

علاوه بر رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدحسین صفارهرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی‌اش، محسن پرویز که رئیس نمایشگاه امسال هم بود، در این مراسم حضور دارند.

آن‌طور که اعلام شده، قرار است در مراسم شنبه ناشران برگزیده سال 1385 معرفی شوند. ضمن آن‌که ناشر نمونه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم امروز جایزه‌اش را دریافت می‌کند و به این شکل، پرونده نمایشگاه بیستم، پرحاشیه‌ترین نمایشگاه پس از انقلاب، برای یک سال بسته خواهد شد...اما این پرونده در واقع بسته نخواهد شد.

نمایشگاه امسال که بدون ‌شک پرحاشیه‌ترین نمایشگاه در طول 20 دوره برگزاری بود، دست‌کم این حسن را داشت که برای نخستین‌بار مسئولان کشور را به‌طور جدی با مسأله فضای مناسب نمایشگاه کتاب، روبه‌رو ساخت.

بنابراین، شاید باید پذیرفت که پایان نمایشگاه امسال، در واقع آغاز بررسی جدی گزینه‌های گوناگون یا دست‌کم تلاش برای دستیابی به راه‌حلی سریع و عملی است؛ چرا که اگر از همین حالا به فکر نمایشگاه سال آینده نباشیم، شاید داستان 4 ماه بحث و جدل و حاشیه – که تقریباً همه مسئولان مرتبط را به خود مشغول ساخت – سطور بیشتری بیابد.

کد خبر 21753

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز