همشهری آنلاین: رییس جمهور دستاوردهای سفر به اندونزی و ویتنام را مثبت و موفقیت آمیز دانست و گفت: آرمان ملت ایران برای تغییر و اصلاحات اساسی در نظام موجود در جهان به سرعت در حال فراگیری و گسترش است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد شامگاه شنبه پس از بازگشت از سفری چهار روزه به اندونزی و ویتنام در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در فرودگاه مهر آباد، ضمن تشریح دستاوردهای این سفر اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با اندونزی بسیار خوب و رو به گسترش است. اندونزی بعنوان کشوری بزرگ اسلامی نقش مهمی در منطقه و عرصه بین الملل دارد. این کشور اجلاسی را در خصوص دموکراسی و تاثیر فرهنگ‌های بومی در ایجاد آن، بنیانگذاری کرد که پایه آن مبتنی بر نفی نظم موجود در جهان امروز بوده و به دنبال ایجاد یک نظم نوین در جهان است.

وی با تاکید بر اینکه بنیانهای مجمع دموکراسی بالی در حقیقت‌‌ همان حرف ملت ایران بوده و تقریبا همه سخنرانی‌ها و بحث‌های مطرح شده در این اجلاس در راستای اصلاحات زیر بنایی در نظم موجود جهان است، گفت: برگزاری این اجلاس نشان می‌دهد که آرمان ملت ایران برای تغییر و اصلاحات اساسی در نظام موجود در جهان به سرعت در حال فراگیری و گسترش است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در حاشیه پنجمین اجلاس مجمع دموکراسی بالی بطور غیر رسمی با مسئولان برخی از کشورهای شرکت کننده در اجلاس دیدارهایی نیز داشتیم، افزود: در گفت‌و‌گوهای انجام شده درباره چگونگی روابط دوجانبه و برخی مسایل و موضوعات بین المللی بحث و تبادل نظر شد.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه موضوع سوریه یکی از محورهای گفت‌و‌گو‌ها با مسئولان کشورهای شرکت کننده در اجلاس دموکراسی بالی بود، تصریح کرد: همگی در این باره معتقد بودند که راه حل مناسب و ماندگار در سوریه، تنها ایجاد تفاهم ملی و برگزاری انتخابات آزاد در این کشور است.

وی با اشاره به اینکه جنگ هرگز راه حل درستی برای رفع معضلات در سوریه نیست، اظهار داشت: در این گفت‌و‌گو‌ها تاکید شد که اگر هر کدام از طرفین درگیر بخواهند با جنگ به قدرت برسند، نمی‌توانند امنیت پایدار را در سوریه ایجاد کنند و در همین راستا در گفت‌و‌گو‌های انجام شده مقرر گردید تا در جهت تقویت گروههای میانجی گر، برای کمک به ایجاد تفاهم در سوریه تلاش شود.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به دستاوردهای سفر به کشور ویتنام، گفت: کشور و ملت ویتنام از منظر مقاومت و ایستادگی در برابر اشغالگران و تلاش برای دستیابی به استقلال، آزادی و پیشرفت برای ملت ایران شناخته شده هستند.

وی با بیان اینکه هر دو کشور به دنبال گسترش روز افزون روابط و توسعه همکاریهای همه جانبه هستند، تصریح کرد: ایران و ویتنام در خصوص نظم آینده جهان دیدگاه مشترک دارند که در این خصوص ملاقات‌ها و گفت‌و‌گوهای جامع و توافقات خوبی برای گسترش همکاری‌ها میان دو کشور در بخشهای مختلف علمی، فناوری، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و سیاسی صورت گرفت.

کد خبر 190938
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز